ua en ru

Журналісти звинуватили у тиску голову Миколаївської ОДА Савченко

Журналісти звинуватили у тиску голову Миколаївської ОДА Савченко Фото: Олексій Савченко (Facebook.com-Олексій Савченко)

Савченко звинуватили у тиску на ЗМІ та журналістів

У Миколаєві журналісти Тетяна Локацька і Андрій Лохматов заявили про тиск з боку голови Миколаївської обласної державної адміністрації Олексія Савченка на місцеві ЗМІ і журналістів, які пишуть про нього критичні матеріали. Про тиск Савченко журналісти повідомили в Інститут масової інформації (ІМІ), а також розмістили відповідні повідомлення на своїх сторінках в Facebook.

"Крім цього, часті виклики журналістів по одному, ніби не у виховних цілях, а просто попити кави. На розмови, як правило, звали, м'яко кажучи, незручних журналістів. Були фрази, на кого можна відкрити справу. Постійний кіч, що всі правоохоронні структури в області під ним. Були претензії і про незручні коментарі у Фейсбуці", - розповіла Локацька ІМІ.

Журналісти розповіли, що останній випадок тиску з боку Савченко стався 23 січня, коли Лохматов опублікував випуск своєї авторської програми журналістських розслідувань "Чергова зрада". Зазначимо, що розслідування проводилося на тему незаконного виконання керівництвом Миколаївської ОДА ремонтних робіт в аеропорту.

У свою чергу Лохматов підтвердив, що випуск його програми відбувається на замовлення інтернет-видання "НикВести" і в цей раз дійсно не був опублікований.

"Я готував сюжет про те, як керівництво Миколаївської облдержадміністрації, незаконно обходячи тендерні процедури, провело роботи з капітального ремонту будівлі аеровокзалу миколаївського аеропорту. У розслідуванні містяться докази того, що заступник голови ОДА Валентин Гайдаржи та депутат облради від "БПП" Федір Барна тиснули на керівництво аеропорту з вимогою якнайскоріше оголосити тендер на капремонт терміналу під конкретне приватне підприємство "Житлопромбуд-8", яке ще влітку розпочало роботи без тендеру, договору та навіть проекту, чим особисто керував віце-губернатор. До того, як сюжет був опублікований, керівництво ОДА було в курсі його підготовки. Публікацію сюжету ми планували на вівторок. В понеділок голова ОДА Олексій Савченко наполегливо запрошував мене до себе в кабінет, але я відмовився від зустрічі. Врешті-решт у вівторок вранці до засновників інтернет-видання "НикВести", на замовлення якого я знімаю програму журналістських розслідувань, прямо в редакцію приїхали співробітники поліції і вручили їм повістки на допити в якості свідків. В результаті мені довелось публікувати сюжет тільки у своєму блозі та на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook - видання не опублікувало випуск", - розповів журналіст у коментарі РБК-Україна.

Головний редактор “НікВесті” Олег Деренюга в коментарі підтвердив, що сюжет про миколаївський аеропорт не був опублікованій на сайті видання і що одна з власників видання напередодні опублікування матеріалу отримала повістку на допит у поліцію.

“Дійсно, Андрій Лохматов на умовах договору знімає для нашого видання авторську програму журналістських розслідувань. Відповідно до договору, видання не впливає на зміст програми. Дійсно, вона не була опублікована у стрічці новин, а вийшла лише у нього в персональному блозі на сайті та на сторінці Facebook. Дійсно, одна з засновників “НікВесті” отримала повістку на допит у поліцію в якості свідка в день, коли програма мала вийти у стрічці новин. Це все, що я можу сказати з цього приводу”, - розповів Деренюга.

Коментар у голови ОДА Олексія Савченка взяти не вдалося. Як повідомила його прес-секретар Анастасія Ткач, у голови ОДА напружений графік.

Водночас радник глави ОДА з питань комунікації з громадськістю Андрій Сенченко так прокоментував заяву журналістів: “Я вважаю ці заяви особистими фантазіями, суб'єктивними враженнями цих журналістів”.

ЧЕРГОВА ЗРАДА // Миколаївський аеропорт: заліт на зльоті

ЧЕРГОВА ЗРАДА // Миколаївський аеропорт: заліт на зльоті Выпуск, в котором герои сюжета либо массово врут, либо просто не хотят говорить о николаевском аэропорте. И всех героев этого сюжета, в принципе, можно понять: говорить тут о том, как все дружно вляпались, радости мало. Но за них говорит все остальное – документы, реестры, не замешанные в этом “залете” люди. Хотя нет, самым честным в этой истории все же был народный депутат Давид Макарьян (David Makarian), который прямо и сказал: “Если бы мы делали все по процедуре, то мы открыли бы аэропорт в 2020 году”. Ну вот теперь смотрим, чем оказалось чревато строить аэропорт не по процедуре и не по закону. Теперь, когда полгода аэровокзал николаевского аэропорта незаконно ремонтировало ЧАО “Житлопромбуд-8” Григория Стерпула, а в итоге в тендере победила другая фирма из Киева "ЕИС", то победившее предприятие теперь фактически должно снести все то, что полгода делал Стерпул, и заново начать ремонт. Иначе – липовые акты выполненных работ, документы задним числом и прочие прелести строительства “не по процедуре”. Дай Бог, чтобы после всего этого николаевский аэропорт вообще “полетел”, а не увяз на неопределенное время в куче уголовных дел. YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9UVN5Tlu_1A&feature=youtu.be

Опубліковано Andrey Lokhmatov 23 січня 2018 р.

Нагадаємо, 29 грудня директор "Міжнародного аеропорту "Миколаїв" Михайло Галайко затриманий на хабарі голові Миколаївської обласної державної адміністрації Олексія Савченко в 700 тис. гривень.