"Van Oord Україна" заявляє про порушення при проведенні тендеру в порту "Южний"

НовиниІнфраструктура    21.10.2016 - 14:41
Фото: порт "Южний"
Фото: порт "Южний"
В МІУ схвалили знижку на збір з транзитних нафтових танкерів у порту "Южний"

Українське представництво "Van Oord", світового гіганта у сфері днопоглиблення, підтвердило факти зловживання у морському порту "Південний" на 1,2 млрд. грн, про які було заявлено в одному із ЗМІ. Про це заявив директор "Van Oord Україна" Ігор Тинініка, передає "Дзеркало тижня".

За його словами, тендер на днопоглиблення підхідного каналу, причалів №5 і №6 в акваторії порту, проведений з грубими порушення законодавства про держзакупівлі, в результаті чого держбюджет втратить майже 100 млн грн.

"Тендер був заздалегідь запланований. Цілеспрямовано протягували іншу компанію. Було 3 пропозиції і замовник (АМПУ, - ред.) вибрав найдорожчу з трьох. Ми вважаємо, що процедура тендеру була непрозорою; були порушені вимоги у сфері антикорупційного законодавства. Тендер потрібно перепровести, використовуючи систему ProZorro", - впевнений Ігор Тинініка.

Згідно з даними "Дзеркала тижня", представництво "Van Oord" в Україні вже направило відповідні заяви до міністра інфраструктури, а також в Антимонопольний комітет. АМКУ прийняв скаргу та призначив засідання з цього приводу на 3 листопада. За словами Тинініка, компанія припускає, що рішення Комітету може бути несправедливим.

"Якщо рішення буде несправедливим, то, очевидно, ми будемо подавати в суд. Якщо АМКУ прийме рішення, яке суперечить українському законодавству, а саме – визнає, що замовник повинен вибирати найдорожче пропозиція з усіх трьох, тоді будемо судитися", - зазначив директор "Ван Оорд Україна".

"Наша компанія дала пропозицію, що ми готові закінчити цю роботу за 6 місяців. Переможець тендеру - "Ян Де Нул Україна" - за 29 місяців. І при цьому АМПУ вибирає компанію, яка хоче більше всього грошей і дає терміни 29 місяців. Не будучи економістом, зрозуміло, що, якщо держава отримає глибини через 6 місяців за менші гроші, то відразу ж почне отримувати більше прибутку за рахунок того, що буде збирати більше зборів з великих судів. Чому замовник відмовляється від цього - пояснити ніхто не може", - додав він.

Він також висловив здивування з приводу того, що в тендері перемогла компанія з офшорними корінням - "Ян Де Нул Україна". За словами експерта, багато фахівців у сфері днопоглиблення сьогодні задаються питанням - як світовий бренд "Ян Де Нул" міг допустити появу "дочки" з власниками "замаскованими" в офшорних ланцюжках.

"Ян де Нул" – це велика шановна європейська компанія. Але українська її філія – дійсно складається з двох чоловік і була створена спеціально під цей тендер. Директор призначений в середині липня - фактично вже після перекваліфікації. Там 55% статутного капіталу належить офшорам – це підтверджується офіційним українським реєстром. У всіх викликає сумнів – чому "Ян де Нул", розташована в Бельгії, робить філію в Україні через офшор. Хто ж тоді насправді є власником українського підприємства?", - резюмував Тинініка.

Директор "Van Oord Україна" назвав неможливим дізнатися реальних власників фірми, яка претендує на мільярдний тендер, оскільки при спробі отримати в торговому реєстрі Кіпру інформацію про офшорних засновників "Як Де Нул Україна", виявилося, що ними володіє інша офшорна структура. Розкрити весь ланцюжок, щоб дізнатися кінцевого вигодонабувача, на думку експерта, неможливо, що вказує на повну непрозорість тендеру, зазначає "Дзеркало тижня".

Читайте в розділі

Омелян розраховує розібрати роботу Бальчуна на спецнараді за участі Гройсмана

У Києві 6 грудня через футбол роботу метро буде подовжено на одну годину

Затори у Києві досягли 6 балів

On Top