ru ua

В Україні немає повного циклу електронної комерції через цифровий підпис, - експерт.

В Україні немає повного циклу електронної комерції через фактичну відсутність найважливішої складової електронної торгівлі - оплату товарів, роботи і послуги через інтернет за допомогою цифрового підпису. Про це заявив член Суспільної ради при НКРЗ Олександр Бернатович, пише «Дзеркало тижня».

«Зі всіх секторів електронної комерції - G2В (Government-to-business), B2G (Business-to-government), B2В (Business-to-business), B2С (Business-to-customer), C2В (Customer-to-business) і C2С (Customer-to-customer) - в Україні певний розвиток отримав сектор B2С, проте переважно у вигляді інтернет-магазинів з урізаними функціями реклами, наявної оплати і доставки товарів додому», - розповів О.Бернатович.

«При цьому найважливіша складова електронної комерції - оплата товарів, робіт і послуг через інтернет існує, мабуть, тільки в сегментах оплати послуг операторів мобільного зв'язку, кабельного телебачення і Інтернету», - додав експерт.

За його словами, повний цикл електронної комерції, коли всі фази просування товарів, робіт і послуг, починаючи від підписання контракту і закінчуючи їх оплатою, в Україні практично ніде повністю не реалізований.

Не дивлячись на те, що в 2003 р. був ухвалений Закон України «Про електронний цифровий підпис», швидке впровадження в широку практику не відбулося. Сьогодні за допомогою цифрових підписів укладають тільки одиничні контракти в B2С, а в секторі B2С оплата за допомогою цифрового підпису взагалі відсутня.

«А це означає, що в B2С як і раніше відбувається стовідсотково паперовий документообіг між учасниками комерції, а в інтернет-магазинах (B2С) - у багатьох випадках наявний грошовий обіг», - відзначив О.Бернатович.

Таким чином, унікальні переваги електронної торгівлі, як для бізнесу, так і для кінцевого споживача, реалізуються далеко не повністю, через що е-торгівля розвивається в Україні дуже повільно, вважає експерт.