До КСУ надійшло подання В.Ющенка щодо конституційності постанови уряду про забезпечення складання списків виборців.

До Конституційного суду України надійшло конституційне подання президента України Віктора Ющенка щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанови Кабінету міністрів України від 11 вересня 2007 р. № 1106 "Питання забезпечення складання списків виборців". Згідно з регламентом Конституційного суду України, конституційне подання передано на вивчення до секретаріату КСУ, повідомляє прес-служба суду. Нагадаємо, що 14 вересня В.Ющенко призупинив дію постанови Кабінету міністрів від 11 вересня 2007 року №1106 "Питання забезпечення складання списків виборців". Відповідний указ, датований 14 вересня, опублікований на офіційному сайті Голови держави. Президент також звернувся до Конституційного суду України з поданням щодо відповідності Конституції зазначеної постанови. Як зазначається в поданні, цією постановою Кабмін з посиланням на частину восьму статті 102(3) Закону України "Про вибори народних депутатів України" затвердив Порядок передачі даних для забезпечення складання списків виборців. Як зазначено у пункті 1 Порядку, ним визначено механізм передачі міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади інформації, необхідної для складання списків виборців на звичайних виборчих дільницях відповідно до вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України". Пунктом 2 цього Порядку Міністерству внутрішніх справ України, Міністерству юстиції України, Міністерству праці та соціальної політики України, Пенсійному фонду України, Державній податковій адміністрації України дано низку доручень, які мають бути виконані на етапі підготовки інформації, необхідної для складання списків виборців. При цьому згідно з пунктом 5 Порядку інформація, звірена відповідно до вимог цього Порядку, передається територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади до відповідних робочих груп обліку виборців, окружних виборчих комісій відповідно до вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України". Зазначене не відповідає Конституції України з таких підстав. Відповідно до частини третьої статті 77, пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом. Таким законом є Закон України "Про вибори народних депутатів України". Статтею 102(3) Закону України "Про вибори народних депутатів України" з урахуванням особливостей проведення позачергових виборів народних депутатів України, зокрема, стислих строків їх проведення, установлено відповідні строки складання списків виборців. Так, відомості про громадян України під час організації позачергових виборів народних депутатів України до відповідної робочої групи обліку виборців відповідно до частини восьмої статті 102(3) Закону України "Про вибори народних депутатів України", на яку посилається Кабінет Міністрів України у своїй постанові, подаються не пізніше як за тридцять днів до дня виборів. Частина дванадцята статті 102(3) Закону України "Про вибори народних депутатів України" уповноважує робочу групу обліку виборців уточнити списки виборців із використанням зазначених відомостей та зобов'язує її виготовити по два примірники списку виборців на кожній звичайній виборчій дільниці, утвореній у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці, не пізніш як за двадцять днів до дня виборів. Виходячи з цього, слід дійти висновку, що зазначеною постановою Кабінету Міністрів України визначено механізм передачі центральними органами виконавчої влади інформації, яка на день видання цієї постанови вже подана на виконання Закону України "Про вибори народних депутатів України". За таких умов приписи постанови, про яку йдеться, поширено на правовідносини, що існували до набрання чинності цими приписами. Як зазначено у Рішенні Конституційного Суду України від 5 квітня 2001 року № 3-рп/2001 у справі про податки, конституційний принцип незворотності дії в часі законів та нормативно-правових актів означає, що дія закону та іншого нормативно-правового акту не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом. Таким чином, названа постанова не відповідає частині першій статті 58 Конституції України, за якою закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Відтак, постанова Кабінету Міністрів України не відповідає й частині другій статті 8, частині другій статті 19 та частині третій статті 113 Основного Закону держави, за якими Конституція України має найвищу юридичну силу, нормативно-правові акти мають відповідати їй, органи державної влади зобов'язані діяти у спосіб, що передбачений Конституцією України, Кабінет міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією України. Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважена заступник глави Секретаріату президента України – Представник Президента України у КСУ Марина Ставнійчук.
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся