ua en ru

В. Коновалов: Вартість об'єктів, що будуються до Євро-2012 зросла в 2-2,5 рази

Останнім часом вартість об'єктів, що будуються в Україні в рамках проведення в 2012 році чемпіонату Європи з футболу, збільшилася в 2 - 2,5 рази. Про це в ході сьогоднішнього круглого столу, присвяченого питанню проведення в Україні Євро-2012, заявив експерт компанії "Євро-патруль" В'ячеслав Коновалов, передає кореспондент РБК-Україна.

"Основні об'єкти, наприклад аеропорти, в середньому подорожчали в 2-2,5 рази. Причини називаються різні, але складається враження, що є бажання просто освоїти інвестиції, державні кошти, замість того, щоб вчасно підготуватися. Більше того, ситуація нервова, коли весь час говорять, що у нас переносяться терміни введення об'єктів ... вони призводять до того, що просто в нервовій обстановці накручуються бюджети", - повідомив В.Коновалов.
У якості "самого волаючого", В.Коновалов навів приклад аеропорту "Львів". "У 2008 році обсяги фінансування об'єктів передбачалися на рівні 21 млн дол. Зараз вже більше 1,5 млрд грн. Пояснюють це різними причинами - переглянули сам термінал, переглянули довжину злітно-посадкової смуги: проектували аеропорт і раптом з'ясувалося, що на підході до аеропорту дорога заважає заходу літаків на посадку", - зазначив експерт.
Також В.Коновалов висловив припущення, що термінал Д аеропорту "Бориспіль" "не здадуть всупереч обіцянкам, що до вересня термінал Д запрацює. Принаймні, той же підрядник компанія Догуш Інішаат зізнається, що, може бути, коробку вони закінчать, але сама технологія піде на 2012 рік".
Він нагадав, що свого часу передбачалося, що до терміналу Д в аеропорту "Бориспіль" побудують дорожню лінію і "буквально нещодавно Борис Колесніков зізнався, що залізничну лінію не побудують. Більш того, компанія Догуш Інішаат - підрядник терміналу Д зізналася, що там навіть проектом не передбачалося будівництво залізничної лінії, або якійсь станції". "Тобто виходить, що різні об'єкти кожен раз вириваються з контексту - один чиновник говорить про одні пріоритети, другий про інші і виходить щось не зрозуміле", - резюмував експерт.
Також він зазначив, "що неодноразово заявлялося, що інвестиції в дороги будуть - державне приватне партнерство в Україні, але в результаті... торік обіцяли 19 млрд грн на дороги виділити, а виділили щось близько 11 млрд грн, цього року знову називалася цифра близько 20 млрд грн, але поки що мова йде теж про 10-11 млрд грн. При цьому про залучення великих інвестиційних компаній, іноземних, мови поки не йде", - додав В.Коновалов.