ua en ru

УМХ отримав контроль над i.ua, заплативши 6-7 млн дол., - джерело

Третій за величиною інтернет-портал в Україні i.ua перейшов під контроль "Українського Медіа Холдингу" (УМХ). Група збільшила свою частку в проекті з 32,5% до 77,5%, заплативши, за оцінками експертів, 6-7 млн ​​дол. Про збільшення частки в i.ua розповіли в прес-службі "Українського Медіа Холдингу", основним власником якого є Борис Ложкін, пише "Комерсант-Україна".
На цьому тижні УМХ закрила угоду з придбання 45-процентної частки у засновників проекту В'ячеслава Мішалова та Дмитра Трофименко. Решта 22,5% зберіг за собою менеджмент на чолі з директором Максимом Хомутіном. Однак у УМХ є опціон на викуп і їх частки протягом п'яти років. Крім того, в угоду увійшли 100% агентства Mi6.
i.ua - третій за величиною аудиторії інтернет-портал (поступається mail.ru і ukr.net) серед українських інтернет-користувачів. Його місячна аудиторія в жовтні склала 2,9 млн відвідувачів (дані Gemius.Audience). За словами учасників ринку, більшу частину цього трафіку формують відвідувачі поштового сервісу і відеохостингу.
Перший пакет в 32,5% акцій i.ua холдинг придбав восени 2008 року. Тоді сторони не розголошували подробиць угоди, але учасники ринку оцінювали її не більше ніж в 1 млн дол. Фінансові умови невідомі і зараз, але на початку осені Трофименко заявляв, що потенційні покупці оцінювали портал в діапазоні від 15 до 20 млн дол. Джерело видання, обізнане з умовами угоди, стверджує, що УМХ оцінив i.ua ближче до нижньої межі цього діапазону, заплативши за 45% від 6 млн дол до 7 млн ​​дол.
У портфелі інтернет-проектів УМХ вже є один портал - bigmir.net, куплений разом з холдингом KP Media навесні цього року. Його аудиторія в жовтні - 2,1 млн відвідувачів (дані Gemius.Audience). За словами Максима Хомутіна, перед керівництвом порталів стоїть завдання запобігти конкуренції між проектами. "На bigmir.net зараз більше контенту, а на i.ua - сервісів. При цьому ми постараємося створити умови, щоб користувач переходив на інші проекти, не залишаючи групу УМХ-bigmir-i.ua", - пояснює він. Директор i.ua допускає, що його команда займеться технічної доопрацюванням bigmir.net і, можливо, навіть змінить поштовий сервіс (зараз на bigmir.net використовується gmail).
Завдяки інтеграції i.ua в свій пакет сервісів УМХ розраховує в наступному році розширити частку на ринку медійної інтернет-реклами з 30% до 40%, говорить керівник інтернет-бізнесу холдингу Віталій Гордуз. За прогнозами Всеукраїнської рекламної коаліції, сам ринок в 2012 році зросте на 32% - до 290 млн грн, тобто УМХ претендує на доходи близько 116 млн грн.
Втім, директор NewCast - підрозділи агентства ZenithOptimedia (входить до Publicis Groupe Media) - Костянтин Солошенко називає ці плани занадто амбітними. "По-перше, великі клієнти в цьому році переходили на міжнародні майданчики, такі як mail.ru. До того ж популярність спостерігає медіаконтекстная реклама, прив'язана до змісту сторінок. УМХ такого інструменту не має", - констатує він. Директор по маркетингу порталу meta.ua Олексій Чуксін відзначає, що хоча УМХ і стає досить великим гравцем на інтернет-ринку, українським порталам не просто конкурувати з міжнародними гравцями, присутніми на нашому ринку. "Фактично у кожного сервісу є більш відомий міжнародний аналог. Для пошти - gmail або mail.ru, для пошуку - Google або "Яндекс", для знайомств і спілкування - соціальні мережі", - пояснює експерт.