"Укрзалізничпостач" подало позов на рішення АМКУ про заборону формули розрахунку вартості дизпалива

"Укрзалізничпостач" подало позов на рішення АМКУ про заборону формули розрахунку вартості дизпалива
Фото: Укрзалізниця

У держпідприємстві стверджують, що могли б економити на закупівлі палива 1-2 млн грн на день

Державне підприємство "Укрзалізничпостач" подало позов на рішення Антимонопольного комітету України про заборону використання формули розрахунку вартості дизельного палива. Про це в ході брифінгу заявив в.о. директора ДП "Укрзалізничпостач" Євген Хорощак, передає кореспондент РБК-Україна.

"Вчора, 27 травня, ми подали позов до Окружного адміністративного суду м. Києва на рішення Антимонопольного комітету, яке по суті забороняє нам використання так званого формульного ціноутворення при закупівлі дизельного палива", - заявив Хорощак.

За його словами, вже відбулося три зустрічі із представниками Антимонопольного комітету.

"І дві з них АМКУ присвятив тому, щоб максимально дискредитувати той підхід, який був застосований нами до цих торгів... Більш заангажованих справ я не бачив і не чув. Треба зазначити, що сам скаржник на жодне із засідань АМКУ не з'явився, хоча АМКУ успішно впорався з його функціями. У самого скаржника було 30 днів від початку тендера до розкриття, щоб запросити тендерну документацію, щоб направити нам лист... За 30 днів скаржник не знайшов жодного дня, крім останнього, щоб подати свою скаргу. Я думаю, що ми можемо говорити про те, що ця справа відверто замовна. Не беруся судити, хто кінцевий замовник цієї справи, але вона такою є... Була третя зустріч з колегією АМКУ, завдяки новому голові. Він зміг організувати третю зустріч, вже після прийняття рішення, із членами колегії АМКУ. Він розібрався в питанні, попросив колегію ще раз вислухати нас, і ми провели три години в жарких дискусіях, після чого в нашу формулу, я не хочу сказати були внесені косметичні зміни, було внесено одну зміну - та премія, яка повинна була фіксувати якісь прибутки або витрати постачальника, колегія АМКУ після довгих дискусій сказала прописати, що цей коефіцієнт, що ця премія може мати від'ємне значення", - розповів Хорощак.

За його словами, в "Укрзалізничпостачі" таку ідею підтримали і внесли цю зміну, "але формула ні зовні, ні за суттю не зазнала жодних змін".

"Враховуючи це, ми попросили АМКУ дати нам якийсь документ, можливо, скасувати власне рішення. Ми готові були звернутися з відповідним листом, що ми внесли такі-то зміни в тендерну документацію, ви нам дайте висновок, що ці зміни вас задовольняють після вашого ж рішення, або дайте роз'яснення. АМКУ відмовив. Тобто навіть після нашої зустрічі, визнавши, що формула працює, колегія АМКУ не в змозі на сьогоднішній день дати офіційне підтвердження, що наша формула правильна. Вони не готові ні скасувати своє рішення, ні дати якісь висновки, ні дати якісь роз'яснення", - зазначив Хорощак.

В.о. директора "Укрзалізничпостач" зазначив, що вже зроблено моделі розрахунків, що "відбувалося б, якби ми, починаючи із квітня місяця, коли мав відбутися тендер, купували за формульним ціноутворення".

"Укрзалізниця" споживає в добу близько 1 тис. тонн. Ми могли б на 1 тонні, залежно від періодів і зростання падіння плацу, коливання валют, економити близько від 1 тис. до 2 тис. грн на тонні. При нашому споживанні це 1-2 млн грн на день. Повірте, в тій фінансовій ситуації, у якій зараз знаходиться "Укрзалізниця", нам би ці гроші, м'яко кажучи, згодилися", - повідомив Хорощак.

Як повідомлялося, АМКУ 12 травня зажадав від "Укрзалізничпостач" відмовитися від світової практики розрахунку вартості дизпалива.

Нагадаємо, в серпні минулого року ГПУ направила до суду справу про зловживання посадовими особами "Укрзалізничпостач" на суму понад 200 млн грн.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся