Введення спеціальних мит на імпортні автомобілі - тимчасова міра, яка дасть українській автомобільній промисловості час на адаптацію до конкурентних умов. Таку думку висловили учасники круглого столу «Чи може Україна виробляти конкурентоздатні автомобілі?». На думку експертів, якщо український автопром ефективно використовує цю можливість, в тому числі, шляхом модернізації виробництва, це дозволить галузі не тільки вийти з кризи, але і стати конкурентоспроможною на міжнародному ринку.
«В аналогічній ситуації в уряду США навіть питання не стояло - чи потрібно підтримувати автопром. Коли в 2008-2009 рр. відбулася криза, там просто брали гроші платників податків і накачували підприємства автомобільної промисловості. Так, з одного боку, Україна сьогодні випускає продукцію з низьким рівнем конкурентоспроможності. З іншого боку, це 30 тис. робочих місць і потенційна можливість створити робочі місця в інших галузях економіки. Крім того, це збереження бази платників податків, з якої формуються, в тому числі, і соціальні стандарти», - зазначив директор департаменту стратегічного планування розвитку економіки Мінекономрозвитку Євген Олейников.
За словами старшого аналітика з машинобудування інвесткомпанії «АРТ Капітал» Олексія Андрейченко, українська автомобільна промисловість потенційно має добрі перспективи, в тому числі, щодо залучення іноземних інвестицій. «Показник автомобілізації в Україні зараз становить 150 автомобілів на 1 тис. чоловік. Для порівняння, в Росії - більше 200, в Болгарії - 330, у Польщі - 432. Навіть з поправкою на залежність автомобілізації від ВВП цей показник в Україні повинен становити ооколо 210. Потенційний інвестор бере це до уваги», - сказав Андрейченко.
За його словами, з подальшим зростанням доходів населення попит на автомобілі буде збільшуватися. Ще один позитивний сигнал для потенційного інвестора - історія продажів, оскільки в 2002-2008 рр. продажі росли в середньому на 34% в рік. «Тому автомобільна галузь України дійсно потребує у певному періоді захисту. Але дуже важливо, щоб прибуток автовиробників в цей період спрямовувалася на впровадження нових технологій. Тоді в українського автопрому дійсно є всі шанси», - зазначив Олексій Андрейченко.
Читайте також: Україна вводить 3-річні спецмита на імпорт нових автомобілів (відео)