ua en ru

Україна вперше з 1997 отримає прибуток від океанічного риболовецького флоту

Україна вперше з 1997 отримає прибуток від океанічного риболовецького флоту Фото: голова Держрибагентства Ярема Ковалів

Держкомпанії погасили борг перед іноземними кредиторами

За результатами 2015 року океанічний риболовецький флот приніс Україні біля 19 млн гривень чистого прибутку. Про це йдеться в повідомленні прес-служби Державного агентства рибного господарства України.

Повідомляється, що в 2015 році океанічний риболовецький флот України отримав 19 млн гривень прибутку, з яких 9,5 млн грн дивідендів будуть сплачені Україні державною риболовецькою компанією.

"Це є першою прибутком, який отримає держава від діяльності океанічного риболовного флоту починаючи з 1997 року. Отримання чистого прибутку стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами", - йдеться в повідомленні.

За словами глави Держрибагентства Яреми Коваліва, відновлено контроль і розблоковано діяльність державної риболовецької компанії "Фішинг Компані" та державного підприємства "Сервіс", які є власниками суден.

"Підприємства відновили отримання фрахтових платежів, ставка фрахту піднята майже на 40% - до рівня ринкових, по одній з компаній було здійснено повне погашення боргу. Необхідно підкреслити, що з моменту підписання договору в 2004 р. ставка фрахту переглядалася лише один раз і була збільшена на незначну суму. У процесі переговорів за ставками, відбулися консультації з кількома провідними світовими брокерами, зокрема, датським Atlantic Shipping AS, North Sea Shipbrokers AS, вони допомогли підприємствам сформувати справедливу вартість", - зазначив Ковалів.

Зазначимо, з березня 2014 р. зареєстровані в Криму українські держкомпанії не отримували кошти за договорами фрахту, іноземні фрахтувальники не визнавали українських директорів і Україна фактично не контролювала свої риболовецькі судна, які перебували за договором фрахту на рибному промислі в Новій Зеландії. Заборгованість за фрахт судна "Капітан Русак" становила 400 тис. доларів США, а судів "Іван Голубець", "Олексій Слободчиков" і "Професор Михайло Александров" - 1,2 млн доларів.

Також повідомляється, що судна перебували в порту приписки Севастополь і в Російському класифікаційному товаристві, а без згоди фрахтувальників перевести флот в Україну не було можливості.

"Існував ризик спроби націоналізації "новою владою" Криму українського майна. Колишні директора ДП залишилися в Криму, відкрили нові рахунки на території Росії і отримували оплату за фрахт (фактично отримали до червня 2014 року близько 300 тис. дол. Варто зауважити, що кримські директора ще на початку 2014 року погодили рефлагацію українських суден під прапор Нової Зеландії", - йдеться в повідомленні.

Крім того, фрахтувальник Beautiful Scenery CIT нарахував і виставив українським компаніям збитки на суму 5 млн доларів, що фактично означало звернення стягненням у будь-який момент судна "Професор Михайло Александров".

"Ми провели тривалі переговори з фрахтувальником, в результаті чого повернули контроль над українським флотом, підвищена ставка фрахту, з'явилася можливість розірвати договір за ініціативою судновласника, поліпшили умови по кредитах. У свою чергу в 2015 р. на основі рішення міжвідомчої робочої групи, було дозволено провести процедуру рефлагації. Через зміни у законодавстві Нової Зеландії, одержання квот для риболовлі в цьому районі можливо тільки судами під новозеландським прапором", - додав Ковальов.

Рефлагація не передбачає зміну компанії-власника і держави власника, власником флоту залишається Україна.

Нагадаємо, Держрибагентство розкрило схему втрати суден риболовецького флоту.