ua en ru

У ЄС готові погодитися на застосування додаткового мита лише з імпорту понад обсягу ввезення автомобілів за 2012 р., - джерело

Загроза санкцій у відповідь на введення захисних заходів на імпорт автомобілів змусила українську владу почати шукати компроміс з закордонними торговельними партнерами. В уряді заявили, що Україна пропонує Росії та іншим постраждалим країнам обговорити питання компенсацій. Неофіційно питання зміни розміру мит на автомобілі обговорюється вже давно, але поки запропоновані варіанти не влаштовують країни-автоімпортери, зазначають експерти, пише "Комерсант-Україна".

Україна вперше повідомила про можливість проведення переговорів про компенсації з країнами, постраждалими від введення додаткового збору з імпортних автомобілів. У п'ятницю в Мінекономрозвитку оголосили підсумки обговорення українських дій в ході засідання ради СОТ з торгівлі товарами, що відбувся 11 липня. "У зв'язку з наміром Росії призупинити ряд поступок делегацією України було акцентовано на прагненні знайти взаємну домовленість з Росією та іншими зацікавленими країнами-членами СОТ, яка передбачатиме компенсацію з найменш негативним впливом на міжнародну торгівлю", - йдеться в повідомленні МЕРТ. При цьому не уточнюється, чи йде мова про грошову компенсацію або про зміну експортно-імпортних мит. Отримати додаткові коментарі Мінекономрозвитку вчора не вдалося.

Йдеться про негативну реакцію США, Японії, ЄС та інших країн на введення Україною в квітні трирічної спеціального мита на імпорт легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1-1,5 л (6,46%) і 1,5-2,2 л ( 12,95%) при базовій ставці мита в 10%. У ході засідання ради представник Японії звинуватив Україну в порушенні правил СОТ, Туреччина ще в червні попередила, що з 12 липня може ввести додаткове мито на імпорт українських волоських горіхів до Туреччини. А минулого тижня Росія заявила про намір ввести відповідні додаткові мита на імпорт з України шоколадних виробів, цукру, термостійкого скла і вугілля.

Читайте також: Рада СОТ з торгівлі товарами обговорив захисні заходи, прийняті Україною.

Правила СОТ передбачають право на введення захисних мит у разі різкого зростання імпорту - без сплати компенсацій. "Таким правом скористалася Україна, більше того, це рішення було підтверджено Окружним адміністративним судом Києва. У такій ситуації імпортери можуть або чекати рік і добиватися перегляду, або оскаржувати правомірність цього рішення до СОТ, що займе щонайменше рік. Саме тому заява української влади про готовність виплачувати компенсації виглядає як мінімум дивним ", - відзначає радник юридичного бюро" Єгоров, Пугинський, Афанасьєв і партнери "Гліб Бялий. Досі єдиним заявою влади про готовність до компромісу було висловлювання прем'єр-міністра Миколи Азарова про можливість дострокового скасування мита після стабілізації автовиробництва. "Можливо, Україна дала зрозуміти, що готова відмовитися від додаткового мита в обмін на компенсації", - вважає партнер юрфірми AstapovLawyers Олег Мальський. За його словами, виплата компенсацій України в обмін на підвищення мит, яке українська влада вважає законним, виглядає дуже дивною.

До такого кроку Кабмін примусили відповідь заходи з боку Туреччини (на 6,2 млн дол) і Росії (на 36,2 млн дол), впевнений генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. "Це прецедент введення відповідних санкцій без офіційного визнання факту порушень з боку СОТ. Однак такі дії України можуть стати прецедентом для інших країн, в першу чергу для Китаю".

За словами пана Назаренка, Україна вже пропонувала ЄС зниження ставок на імпорт запчастин. "Проте в ЄС вирішили, що такий крок вигідний в першу чергу українському автопрому, і відмовилися від цього. Зараз влада пропонує сценарій зниження додаткового мита вдвічі в обмін на публічну згоду з правомірністю її застосування. В ЄС не згодні і з цією ініціативою, проте готові погодитися на застосування додаткового мита лише з імпорту понад обсягу ввезення автомобілів за 2012 рік", - відзначає пан Назаренко. Раніше джерело, близьке до Єврокомісії, говорив, що Україна дійсно пропонувала компромісні пропозиції: "Однак поки невідомо, з ким спілкуватися - хто з чиновників правомочний представляти позицію України в питаннях СОТ".