ua en ru

Україна готова погасити газовий борг перед РФ за умови збереження знижок, - глава "Нафтогазу"

Україна призупинила розрахунки за російський газ на час переговорів щодо збереження газових знижок, про скасування яких "Газпром" заявив в односторонньому порядку.

Україна призупинила розрахунки за російський газ на час переговорів щодо збереження газових знижок, про скасування яких "Газпром" заявив в односторонньому порядку. Про це в інтерв'ю заявив глава НАК "Нафтогаз" Андрій Коболєв, пише "Дзеркало тижня. Україна".

"Ми продовжуємо переговори з "Газпромом" про ціну, яка буде діяти з 1 квітня 2014 р. згідно з умовами контракту ми направили офіційну пропозицію зберегти діючу ціну 268,5 дол. за тисячу кубометрів. Відповіді на цей запит ми поки не отримали", - зазначив Коболєв.

За словами глави НАК, ні "Нафтогаз", ні "Газпром" ніколи не заявляли, що ціна, яка діяла в першому кварталі (268,5 дол.), є "політичною", а тому відсутні ринкові фактори, які б обґрунтовували необхідність підвищення цієї ціни.

"Станом на 1 квітня сума боргу за придбаний НАКом природний газ становила 2,2 млрд дол., з яких 1,7 млрд було накопичено на початок квітня цього року. В процесі переговорів з Олексієм Борисовичем (Міллером, головою "Газпрому" - ред.) ми чітко передали позицію української сторони, що питання погашення накопиченого боргу безпосередньо пов'язане з питанням збереження ціни природного газу на рівні першого кварталу цього року", - підкреслив він.

"Ми не бачимо підстав для її перегляду, а запропоновану російською стороною ціну на рівні, близькому до 500 дол., вважаємо неринковою, необгрунтованою та неприйнятною. Відповідно, ми призупинили розрахунки на час переговорів щодо ціни газу", - пояснив глава "Нафтогазу".

Коболєв висловив надію, що в даному питанні економіка візьме гору над політикою, адже Україна - один з найбільших європейських ринків газу, і його втрата буде вкрай болючою навіть для "Газпрому".

Глава НАК окремо підкреслив, що існуюча ставка транзиту економічно доцільна лише за умови повного завантаження української ГТС і дуже низької вартості фінансування.

"У реальності ж наша ГТС зараз завантажена наполовину, а вартість фінансування - дуже висока. В таких умовах ставка повинна бути істотно вище", - резюмував він.