ua en ru

У Мінтрансу України і інвестора IMTC-MEI, що переміг в тендері на реконструкцію аеропорту "Львів", виникли розбіжності.

Між американською IMTC-MEI, що перемогла в тендері на реконструкцію аеропорту "Львів" вартістю близько 1,2 млрд грн, і Міністерством транспорту і зв'язку України виникли розбіжності, повідомляє «Комерсант-Україна» .

Інвестор для будівництва терміналу і супутньої інфраструктури в міжнародному аеропорту "Львів" був обраний ще в листопаді минулого року. Американська IMTC-MEI стала переможцем тендеру, запропонувавши 4,9 млн грн. Вартість будівництва терміналу оцінюється ще в 1,1 млрд грн, а інвестиції в інфраструктуру - приблизно в 98,3 млн грн. Передбачалося, що сторони підпишуть інвестиційну угоду за два тижні, а потім укладуть договір про управління майбутнім об'єктом строком на 30 років.

Проте угода між Мінтрансом, IMTC-MEI і аеропортом "Львів" до цих пір не підписана, сказав гендиректор аеропорту Олександр Загрева. За словами мера Львова Андрія Садового, договір, запропонований міністерством, не передбачає держгарантій, на чому наполягає IMTC-MEI. Крім того, компанія вимагає звільнення від оподаткування, говорить в.о. міністра транспорту і зв'язку Василь Шевченко, зазначаючи, що це не в повноваженнях міністерства. "Ми провели аукціон, залучили інвестора і не обіцяли йому урядових гарантій. Це додаткові умови, на які ми піти не готові", - заявив В.Шевченко. На думку міністра, цей проект привабливий і без додаткових гарантій і пільг: "Є і інші охочі інвестувати в нього".

У самій IMTC-MEI не згодні не тільки із змістом, але і з формою договору, який складається всього з декількох сторінок. "Нам було запропоновано підписати договір на суму 180-200 млн дол., який передбачає, що ми, як інвестор і майбутній оператор, не маємо права впливати на вже розроблений за держзамовленням дизайн аеропорту", - повідомив віце-президент IMTC-MEI з міжнародних операцій Шон Рейган. За його словами, для реалізації проекту компанія планує залучити кредити у таких банків і організацій, як ЄБРР, IFC, U.S. Ex-Im Bank і Overseas Private Investment Corporation.

Компанія не згодна і з проектом реконструкції аеропорту, запропонованою державою. За даними IMTC-MEI, він передбачає будівництво шести виходів, зокрема два - для трансатлантичних рейсів на далекомагістральних літаках. Пропускна спроможність аеропорту повинна скласти 2 тис. пасажирів на годину. За словами Ш.Рейгана, IMTC-MEI готова запропонувати проект, який дозволить зменшити обсяг інвестицій приблизно на 40 млн дол. - до 150-180 млн дол. В цьому випадку кошти можна буде окупити за 20-30 років, встановивши мінімальні ставки зборів аеропортів.