Цифрове мовлення може бути надано лише 65-70% населення України, згідно з експертною оцінкою Дмитра Маковеенко з Українського державного інституту радіо і телебачення. Таку думку він висловив в ході першої панельної дискусії V Міжнародного Форуму "Цифрове мовлення в Україні", який відбувся 13 вересня 2011 р. в Києві в рамках проекту Kiev Media Week.
Основними темами на форумі стали результати цифрового конкурсу та послуги, що пропонуються ринку компанією "Зеонбуд".
Маковеенко, як учасник секції, розповів про покриття країни цифровим сигналом. За його словами, план розвитку "цифри" в державній програмі передбачає покриття цифровим мовленням 95% населення, а насправді, за його експертної оцінки, цифрове мовлення буде покривати лише 65-70% населення України.
Серед пропозицій Маковеенко як найбільш безболісно пережити етап переходу на "цифру", - розробка плану поетапного виключення аналогового ТБ, внесення змін до плану використання радіочастотного ресурсу України, розробка технічного регламенту впровадження цифрового мовлення, розробка механізму державного контролю за забезпеченням покриття цифровим сигналом території країни. Регіональним мовникам Маковеенко радить реанімувати ідею створення локальних малопотужних мультиплексів, враховуючи, що в умовах роботи мережі компанії "Зеонбуд" є багато "білих плям" для можливості роботи місцевих мовників.
Тему тарифів підняла у своїй доповіді Ольга Большакова, керівник Центру законодавчих ініціатив Незалежної Асоціації телерадіомовників, продемонструвавши розрахунки вартості послуг операторів телекомунікацій, Асоціація подала на розгляд Антимонопольного комітету України. Участь в обговоренні тарифів взяли Анатолій Антоненко, експерт по тарифній політиці, Валентин Коваль (Телеканали М1 та М2) - керівник великого загальнонаціонального каналу, що потрапив в "цифру", і Володимир Сінькевич (корпорація "Аверс") - представник місцевого телеканалу, який отримав ліцензію на мовлення на всій Волинській області.
Мовники дійшли до висновку, що адекватними витратами на забезпечення цифрового сигналу є 15-20% річного доходу телеканалу. Загальнонаціональний канал, за підрахунками Коваля, досягне цих показників приблизно в 2018 р.
У той же час, за словами Синькевич, його канал цього показника не досягне ніколи, тому йому доведеться дофінансувати канал за рахунок корпорації в цілому. Обидва мовника зійшлися на думці, що введення тарифів, встановлених "Зеонбуд", вимагають від керівників каналів значних залучень від інвесторів. Це свідчить про досить дивній ситуації, коли телевізійний бізнес, який був успішним, або принаймні не збитковим, змушений через зовнішні чинники бути залежним від інших інвесторів.