Транспортні компанії покидають Аденську затоку через піратство.

НовиниЕкономіка    21.11.2008 - 20:15
Розгул піратства біля берегів Сомалі змушує морських перевізників міняти маршрути, передає Reuters. Тепер судна все частіше йдуть по протяжному маршруту уздовж південного побережжя Африки, замість того, щоб плисти через Суецький канал. Данська компанія A.P. Moller-Maersk направила близько 50 нафтових танкерів навколо Мису Доброї Надії (ЮАР), а компанія Intertanko повідомила, що подібні рішення зараз приймають багато перевізників. Норвезька компанія Frontline, яка здійснює перевезення значних обсягів нафти з Близького Сходу на світові ринки, також роздумує над зміною маршруту. Це стало реакцією на захоплення нафтового супертанкера біля берегів Сомалі. Розгул піратства біля берегів Сомалі став причиною підвищення страхових ставок для компаній-перевізників, а рішення йти навколо півдня Африки може сильно відбитися на вартості енергоносіїв і кінцевих продуктів. За оцінками експертів, зміна маршруту приведе до того, що тривалість перевезення збільшиться в середньому на 12 днів, а вартість виросте на 25-30%. "Нам потрібні негайні дії уряду із захисту цих життєво-важливих морських шляхів. Ми просимо про військову підтримку і можливість затримувати піратів і передавати їх до суду", - повідомив представник Intertanko. На думку багатьох аналітиків, кінець піратству може покласти тільки наземна операція. Голова комісії Африканського союзу Жан Пінг 20 листопада запропонував направити в Сомалі, яка страждає від конфліктів і політичної нестабільності, миротворчий контингент НАТО. ООН відкинула пропозицію направити в країну миротворчий контингент унаслідок поганої ситуації в Сомалі. Миротворці ООН зіткнулися з серйозними проблемами в сусідньому Конго і Судані. Генеральний секретар НАТО Яап де Хооп Схеффер повідомив, що альянс продовжить патрулювати акваторію Аденської затоки, але не братиме участь в наземній операції. "Піратство є дуже серйозною проблемою, і ми повинні з ним боротися, але на нашу думку, рішення про проведення наземних операцій повинна приймати ООН, а не НАТО", - сказав він журналістам під час поїздки до Гани. З початку 2008 р. пірати напали на 96 судів, з яких 36 були захоплені.
Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
On Top