ua en ru

ТНК-ВР: Лисичанський НПЗ буде закритий, якщо Україна не введе імпортні мита на нафтопродукти

ТНК-ВР буде змушена закрити Лисичанський НПЗ (ЛИНІК) в Україну, якщо уряд (України) не вживе заходів щодо введення імпортних мит на нафтопродукти. Про це сказав сьогодні журналістам заступник головного управляючого директора ТНК-ВР Максим Барський, повідомляє РБК.

"Йдуть переговори з урядом України. Якщо не буде прийнято рішення про введення імпортних мит, нам, швидше за все, доведеться закрити завод", - інформував він. За його словами, це буде обумовлено тим, що ЛИНІК не зможе конкурувати з нафтою тих же білоруських НПЗ, тому що у них є переваги.

Як повідомлялося раніше, Лисичанський НПЗ поінформував Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про можливу зупинку через невигідність переробки. За інформацією заводу, ситуацію може змінити імпортне мито на бензин і дизель. У цьому випадку НПЗ готовий збільшити переробку з нинішніх приблизно 5 млн до 7 млн т на рік. У той же час у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України вважають, що українські НПЗ не зможуть забезпечити ринок необхідними обсягами нафтопродуктів через велику завантаженість вторинних процесів.

У січні 2011 р. рада директорів ТНК-ВР затвердив рішення про можливу зупинку роботи Лисичанського НПЗ в I кварталі 2011р. у разі економічної доцільності. В даний час в ТОВ "ТНК-ВР Коммерс" (Київ) створена проектна група щодо зупинки заводу.

В Україні найближчим часом очікується введення мит на імпорт нафтопродуктів. Раніше пропонувалася ставка мита на рівні 130 євро / т на бензин і 80 євро / т - на дизпаливо. Міністерство енергетики та вугільної промисловості України пояснило ці пропозиції тим, що в 2010 р. обсяг імпорту нафтопродуктів значно збільшився, що негативно вплинуло на завантаження українських НПЗ. За даними міністерства, 68,4% імпорту припадає на Росію, а також Білорусь і Казахстан, які в рамках Митного союзу мають преференції при купівлі російської нафти. За даними асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України", зростання імпорту нафтопродуктів в 2010 р. пов'язане з плановою зупинкою на ремонт Лисичанського НПЗ і початком застосування схеми безмитного ввезення нафтопродуктів за рішенням судів.