ua en ru

Стахановський вагонобудівний завод скоротив третину співробітників

На Стахановському вагонобудівному заводі (СВЗ) Костянтина Жеваго під тимчасове скорочення потрапила третина співробітників - близько 1,5 тис. осіб. Про це вчора повідомив голова наглядової ради підприємства Едуард Місевра.

На Стахановському вагонобудівному заводі (СВЗ) Костянтина Жеваго під тимчасове скорочення потрапила третина співробітників - близько 1,5 тис. осіб. Про це вчора повідомив голова наглядової ради підприємства Едуард Місевра, пише "Комерсант-Україна".

Таким чином, за його словами, до кінця 2013 р. на заводі залишаться працювати не більше 3 тис. чоловік. "По суті, єдиною причиною того є економічна ситуація в вагонобудівній галузі СНД в цілому", - пояснив він.

Стахановський вагонобудівний завод - не перше підприємство галузі, яке оголосило про масові скорочення співробітників. Як заявив голова правління Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ Євген Хворост, до кінця року будуть звільнені 500 осіб (на кінець 2012 р. штат підприємства налічував 8,45 тис. працівників). Основною причиною такого рішення він назвав застосування Росією протекціоністських заходів відносно продукції українського вагонобудування, що призвело практично до повного закриття російського ринку.

Нагадаємо, в кінці вересня 2013 р. стало відомо, що Росія призупинила імпорт вагонів Крюківського вагонзаводу.

СВЗ і КВБЗ близько 80% вантажних вагонів поставляють на експорт, переважно в Росію. Падіння попиту на цю продукцію з III кварталу минулого року призвело до того, що за дев'ять місяців 2013 р. СВЗ скоротив виробництво майже на 40% і більш ніж на 50% в III кварталі. "КВБЗ, на відміну від СВЗ, виробляє також пасажирські вагони, тому коли у вересні випуск вантажних вагонів впав в 1,8 рази порівняно з серпнем, виробництво пасажирських вагонів зросло в 2,5 рази. Так що КВБЗ завдяки диверсифікації виробництва легше справлятися з проблемами в сегменті вантажних вагонів", - відзначає аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко. За його словами, в I півріччі СВЗ вдавалося частково компенсувати падіння випуску піввагонів за рахунок виробництва інших видів продукції, зокрема хоперів. "Але в III кварталі випуск хоперів також скоротився більше ніж у 6 разів порівняно з II кварталом з-за того, що цей ринок не такий великий, як ринок піввагонів", - пояснив Андрейченко.

Поліпшення ситуації для українських вагонобудівників багато в чому буде залежати від темпів зростання економік країн СНД, головним чином Росії, говорить керуючий директор ІК Dragon Capital Андрій Беспятов. Однак, на його думку, в найближчий рік частка українських виробників в СНД, швидше за все, буде знижуватися. "За останні кілька років вона вже впала з близько 45% до приблизно 30%", - відзначає він.