ua en ru

Спецмита на іномарки не призведуть до автоматичного їх подорожчання, - експерти

Введення спецмита на іномарки простимулює зростання виробництва вітчизняних автомобілів, збільшення кількості робочих місць та притоку іноземних інвестицій в український автопром, але не призведе до автоматичного подорожчання іномарок, упевнені експерти.

«Спецмита необхідні українським автовиробникам, щоб вижити, інакше Україні загрожує ліквідація власних автоскладальних ліній. Парадоксальна ситуація - сьогодні у нас вигідніше привозити з-за кордону готові автомобілі, а не виробляти власні. Причина криється в тому, що в Україні найнижча в Європі ввізне мито на імпортні автомобілі, яка становить від 6 до 10%. Зрозуміло, чому інвестори не їдуть в Україну і не будують підприємств з виробництва автомобілів. Їм вигідніше завозити автомобілі з мінімальною митом і отримувати прибуток», - сказав заступник голови правління по автовиробництву корпорації «УкрАвто» Олег Папашев.

За його словами, розмови про те, що спецмита приведуть до подорожчання іномарок, не мають під собою реального грунту. «Ціни не виростуть, адже, щоб компенсувати їх через мит, іноземні виробники просто зменшують відсоток власного прибутку. Логічно, що при занадто високій ціні, їх продукція стане неконкурентоспроможною. Тому розмови про зростання цін на імпортні автомобілі через підвищення ввізних мит розраховані на тих, хто не знає законів економіки. У тій же Росії при розмірі ввізного мита 25-30% ціни на іномарки практично такі ж, як і у нас», - переконаний Папашев.

В Асоціації автовиробників України «Укравтопром» констатують, що сьогодні українці повністю залежні від закордонних постачальників автомобілів. «Український споживач виявився майже в повній залежності від іноземних постачальників, від ситуації на інших ринках, інших економік. Багато продукції, зокрема автомобілів, в Україну приходить не від виробника, а через численних посередників. Звідси незахищеність українців від несправедливої ціни. Вже пройшло 4 роки, як ввізне мито на автомобілі зменшилася в 2,5 рази, а ціни на імпортні авто всі 4 роки тільки росли. Це зростання в середньому становить 12%. В той час, як українські автовиробники знизили ціни майже на 15%, без поліпшення умов оподаткування», - повідомили в асоціації.

В організації додали, що крім допомоги вітчизняному автопрому, спецмита позитивно вплинуть на стан платіжного і зовнішньоторговельного балансу держави - імпорт автомобілів займає третю позицію, після газу і нафти, у формуванні дефіциту в зовнішній торгівлі товарами (15,8 млрд дол.). «А це означає, що витрати на імпорт автомобілів займають третю позицію у формуванні ризику девальвації національної валюти і зубожіння рядового українця», - резюмували в «Укравтопромі».

Читайте також: Україна вводить 3-річні спецмита на імпорт нових автомобілів (відео)