ua en ru

Sony вирішила вийти з СП з Sharp по виробництву LCD-панелей в рамках нової стратегії

Японська Sony Corp. виходить зі спільного підприємства з Sharp Corp. по виробництву рідкокристалічних (LCD) панелей Sharp Display Products Corp. в рамках нової стратегії, яка передбачає придбання таких панелей замість їх виробництва. Як повідомила японська корпорація Sony в оприлюдненому прес-реліз, Sharp Display Products Corp. викупить всі акції Sony в капіталі СП (7,04% акцій даної часткою Sony володіла з 2009 р.), при цьому японська компанія виручить за пакет 10 млрд ієн (126 млн дол.).

У грудні 2011 р. Sony вийшла з капіталу СП з південнокорейської Samsung Electronics, яка викупила частку японською Sony Corp. у капіталі S-LCD (спеціалізується на виробництві ЖК-дисплеїв) за 1,08 трлн вон (938,97 млн дол.). Дана угода дозволила Sony монетизувати частку в S-LCD, одночасно забезпечивши безперебійні поставки LCD-панелей від Samsung. При цьому Sony закуповує панелі за ринковою вартістю, не несучи ризиків та виробничих витрат.

Нагадаємо, останнім часом японські корпорації Sony, Panasonic і Sharp зазнають труднощів. Сукупні чисті збитки компаній за підсумками 2011-2012 фінансового року (завершився 31 березня ц.р.) перевищили 20 млрд дол. Такі невтішні результати обумовлені втратами підрозділу з виробництва рідкокристалічних панелей (LSD-моніторів) на тлі зниження попиту на них, а також зміцненням ієни, що робить експорт менш прибутковим.

У 2011 р. ринок РК-дисплеїв обсягом 100 млрд дол., досягнувши свого піку в 2010 р., почав звужуватися. На думку експертів, ринок продовжить скорочуватися на 3-4% щороку, оскільки споживачі розвинених країн вже встигли замінити старі монітори на электронно-променевих трубках на нові рідкокристалічні моделі. Крім того, технології LCD поступово починають поступатися місце вдосконаленим дисплеїв на основі органічних світлодіодів як світловипромінюючих елементів (технологія активної матриці на органічних світлодіодах AMOLED), які все частіше використовуються в смартфонах.

15 травня з'явилася неофіційна інформація про те, що японські виробники споживчої електроніки Sony і Panasonic ведуть переговори про спільну розробку телевізорів на базі OLED-технологій нового покоління (технології побудови дисплейних панелей з використанням світлодіодів на основі світловипромінюючих органічних матеріалів). Тим часом їх південнокорейські конкуренти Samsung Electronics і LG Electronics вже активно впроваджують OLED і планують налагодити комерційне виробництво екранів на органічних світлодіодах вже до кінця поточного року. OLED технології гарантують чітке зображення при більш низькому споживанні електроенергії і рекордно малій товщині панелі (не перевищує 4 мм).