ua en ru

Літак Ан-70 може позбутися основного замовника, - джерело

Літак Ан-70 - головна розробка державного підприємства "Антонов" для військової промисловості - може позбутися основного замовника. Міноборони Росії, яке збиралося закупити 60 Ан-70, може замінити його новою моделлю Іл-476. Про це пише "Комерсант-Україна" з посиланням на анонімне джерело.

Державне підприємство "Антонов" припинило випробування військово-транспортного літака Ан-70, заявив учора генеральний конструктор "Антонова" Дмитро Ківа на міжнародній виставці озброєння в Ріо-де-Жанейро. Він пояснив, що основний замовник літаків - міноборони РФ - зараз не бере участі у випробуваннях.

"З листопада минулого року російські представники не беруть участь у випробуваннях. Ми неодноразово офіційно запрошували їх, але жодної відповіді не отримали. Тому ми зупинили випробування, щоб їх результати потім не поставили під сумнів", - сказав він.

Ан-70 здатний розвивати швидкість до 780 км/год, здійснювати польоти на відстань до 7,8 тис. км і сідати на грунтові злітно-посадочні смуги довжиною 600-800 м. Літак укороченого зльоту і посадки здатний перевозити до 300 десантників або 47 т вантажів. Вартість Ан-70 - 67 млн ​​дол.

У 2011 р. Міноборони РФ придбало перший Ан-70, що будується на "Антонові". Контракт був підписаний, щоб підприємство отримало кошти на будівництво ще одного транспортника.

Міноборони РФ збиралося закупити 60 Ан-70 - в 2011 р. літак був внесений до держпрограми озброєнь Росії до 2020 р.

"Остаточні контракти будуть підписані тільки після завершення всіх випробувань", - стверджує джерело видання в міністерстві. На сьогоднішній день існує лише один екземпляр літака, але минулого року Україна і Росія домовилися про його спільне серійне виробництво для виконання держпрограми. Остаточне складання Ан-70 буде відбуватися на Казанському авіавиробниче об'єднанні, а "Антонов" збереже за собою випуск двигуна, крил і оперення літака.

Серійне виробництво Ан-70 має розпочатися в 2014 р., проте його організація проходить повільно, про що неодноразово заявляли обидві сторони. Зокрема, проблемно проходить передача технічної документації, за словами віце-президента компанії, процес йде до цих пір. Проблеми Ан-70, як, втім, і інших проектів співробітництва України і Росії в авіаційній сфері, вже виносилися на вищий рівень і були однією з тем останньої зустрічі президентів Віктора Януковича і Володимира Путіна.

За даними видання, до ідеї закупівлі Ан-70 прохолодно ставиться глава міноборони РФ, генерал армії Сергій Шойгу.

"Ця розробка була ініціативою екс-міністра Анатолія Сердюкова, - говорить співрозмовник видання в міністерстві. - При зміні керівництва пріоритети були зміщені, і навряд чи Ан-70 стоїть зараз на першому місці". На заміну Ан-70 активно просувається новий літак Іл-476, розроблений Авіаційним комплексом ім. Ільюшина.
"Цю ідею активно просуває віце-прем'єр міністр Дмитро Рогозін, який є головою військово-промислової комісії при російському уряді", - розповіло джерело в Об'єднаній авіабудівній корпорації.

Остаточне рішення про долю Ан-70 ще не прийнято, однак не виключено, що Росія може вийти з цього проекту, відзначає джерело в міноборони. Для "Антонова" це може означати закриття розробок літака, адже без твердого контракту просувати його на інших ринках буде важко.

Читайте також: Заміну Ан-70 на Іл-476 "продавив" в інтересах родича заступник голови російського уряду, - експерт