ua en ru

Представники бізнесу виступили за мораторій на підвищення вантажних тарифів УЗ

Представники бізнесу виступили за мораторій на підвищення вантажних тарифів УЗ В Україні триває дискусія навколо нових вантажних тарифів

Представники бізнесу виступили проти підвищення залізничних тарифів

Представники бізнесу - члени Європейської Бізнес Асоціації (ЄВА) - виступили проти запланованого на цей рік підвищення залізничних тарифів. Про це вони заявили під час круглого столу з керівництвом "Укрзалізниці" (УЗ) та Міністерства інфраструктури України, повідомляють українські ЗМІ.

Зокрема, як заявив представник компанії "Кернел" Віталій Вергірський, в 2016 році, крім прямого зростання тарифів на 15%, вантажовідправники отримали приховане підвищення, яке в окремих випадках досягало 50%. При цьому "Укрзалізниця" продовжує втрачати мільярди гривень через погану оборотність рухомого складу.

"У вас простій вагонів – дві доби. При навантаженні зерновозів 1800 вагонів на добу – це 3600 вагонів або 80 млн грн. Помножте це на кожен день відвантаження зернових, і ви отримаєте мільярди. Працюйте над оборотом. Це ваш обіг і це ваші гроші. Більше того, у минулому році відбулося приховане підняття тарифів від зміни планів формування поїздів. Тариф від Вовчанська в Білорусь збільшився на 8 тис. грн. Це 50%. Ви його вже підняли один раз, що ви тепер хочете?", - заявив він.

Голова Федерації металургів Сергій Біленький у свою чергу заявив, що органам влади пропонується ввести мораторій на будь-яке підвищення тарифів до створення незалежного органу – Національної комісії регулювання транспорту. "Якраз у Міністерства інфраструктури буде хороший стимул сприяти створенню такого органу, - додав він.

За словами начальника відділу маркетингу дирекції з логістики та закупівель холдингу "Метінвест" Сергія Скорбуна, в минулому році українська металургія, ГМК не дорахувалися 7% виробництва руди.

"У другому півріччі 2016 року виробництво сталі виявилося менше, ніж у першому півріччі, на 600 тис. тонн. Це негативна тенденція через те, що у підприємств немає ліквідності, немає ресурсів для модернізації. Найпростіше монополісту. Можна підняти ціни на 25% і профінансувати інвестпрограму на 27 млрд грн. На жаль, жодна компанія на ринку цього зробити не може. "Метінвест" цього зробити не може. Тому, якщо ви візьмете з нас ці гроші, то ми просто менше проінвестуємо в екологічні та інші проекти", - заявив Скорбун.

Крім того, голова асоціації "Укрцемент" Мігель Машаду зазначив, що тарифи на залізничні перевезення в Україні одні з найдорожчих. В інших країнах немає таких тарифів за подачу, диспетчерів, залізничні станції, за зачистку, зазначив він.

"Ми повинні говорити не про ще більше підвищення тарифу, не про прибутковість залізниці, а про поліпшення якості роботи УЗ. Скільки є в світі залізничних компаній, які прибуткові? Починаючи з польських, всі неприбуткові традиційно. На залізницю дивляться не як на джерела прибутку, а як на інфраструктуру для роботи економіки", - пояснив Машаду.

Згідно з інформацією ЗМІ, проти підвищення тарифів "Укрзалізниці" виступили і представники інших підприємств аграрної, металургійної, хімічної та будівельної галузей.

Зазначається, що наприкінці минулого року Міністерство інфраструктури України схвалило фінансовий план "Укрзалізниці" на 2017 рік, який передбачає підвищення вантажних тарифів на 25%, а пасажирських – на 35%. В даний час проект наказу про підвищення тарифів проходить процедуру громадського обговорення.