Побудовані "Нібулоном" суду повинні стати основою українського флоту, - голова Миколаївської ОДА
Лідер аграрної галузі України, сільгосппідприємство "НІБУЛОН" – це видатний приклад успішної реалізації проекту з відродження суднобудування в Миколаєві. Про це напередодні заявив голова Миколаївської обласної державної адміністрації Олексій Савченко, який брав участь в урочистостях на території суднобудівельно-судноремонтного заводу "НІБУЛОН".
Напередодні на заводі пройшло відразу чотири урочисті заходи за участю керівників Миколаївської та Херсонської областей, міського голови Миколаєва, послів країн Європейського Союзу, представників ЄБРР, ЄІБ та інших європейських фінансових структур, керівництва АМПУ, тисяч жителів міста.
зокрема, на території заводу відкрилася наймасштабніша за останнє десятиліття виставка досягнень і нових розробок в галузі суднобудування. Свої стенди представили понад 40 українських і зарубіжних компаній.
"Ця виставка найбільша за останні роки. Адже центр суднобудування в Україні – це Миколаїв. І ми даємо поштовх цим надіям, тому що у нас у кожного миколаївця тече кров суднобудівника", – зазначив, відкриваючи виставку, генеральний директор "Нібулона", Герой України Олексій Вадатурський.
Крім того, були урочисто введено в експлуатацію нові цехи заводу з автоматичною лінією очищення та ґрунтування металопрокату і металообробки з машинами плазмового і газового різання. Це новітнє західне устаткування відповідає останнім тенденціям в суднобудуванні і виводить "НІБУЛОН" в лідери регіону за рівнем оснащеності суднобудівних потужностей.
"Це дуже символічно, що я перебуваю тут сьогодні, так як в 1895 році бельгійські корабели почали будівництво першого суднобудівного заводу в Миколаєві. Тому я дуже гордий тим, що бачу, як ці суднобудівні традиції відроджуються "Нібулоном". Ми як представники Бельгії захоплюємося тим, як Україна вирощує цю оновлену галузь на своїй території. Такі компанії, як НІБУЛОН надихають бельгійців вести бізнес інвестувати в Україну", – сказав в ході урочистої церемонії Надзвичайний і Повноважний посол Бельгії в Україні Люк Якобс.
За словами заступника Надзвичайного і Повноважного посла Швейцарії в Україні Крістофа Шпети, офіс компанії "НІБУЛОН" у місті Невшатель є важливою сполучною ланкою між українським підприємством та провідними банками, а також трейдерами Швейцарії, Європи та світу. "Тільки успішні підприємства, такі як "НІБУЛОН", можуть досягти успіху в отриманні фінансування з-за кордону провідних фінансових інституцій. Довгострокове планування, створення гідних робочих місць, турбота про своє працівника, освітні проекти, турбота про довкілля, співпраця з місцевими громадами. Здавалося б, мова йде про якомусь мегасовременном підприємстві в США або Центральній Європі. Але це "НІБУЛОН", для якого ці риси характерні", – сказав дипломат в ході урочистої церемонії в Миколаєві. За його словами, завдяки проектам компанії Україна дуже скоро може повернутися у вищу лігу провідних морських держав.
Нам приємно відзначити, що "НІБУЛОН" співпрацює з великою кількістю закордонних партнерів, ділячись своїм невичерпним досвідом у цій галузі, і продовжує розвиватися, – підкреслила представник посольства Нідерландів в Україні Ріні Бус.
В цей день також на воду був спущений буксир. Це друге судно проекту 121М, теж назване на честь знаменитого корабела і одного з директорів суднобудівного заводу в Миколаєві Анатолія Ганькевича.
"Ці буксири будуть працювати на відродження Дніпра і Південного Бугу, і я думаю, що скоро ці буксири підуть і по Балтійському морю, щоб прокладати шлях між Чорним морем і Балтикою", – зазначив А. Вадатурський.
"Компанія "НІБУЛОН" – це видатний приклад того, що у держави повинен бути власний флот. Сподіваюся, що на цьому прикладі держава знайде можливості і все ж подолає в собі перешкоду і почне відновлювати суднобудування в Україні в цілому. Я вдячний компанії "НІБУЛОН", яка відроджує традиції. Впевнений, що незабаром побудовані компанією суду стануть основою українського судноплавства", – заявив у ході урочистостей голова Миколаївської ОДА Олексій Савченко.
"Вкрай важливим для міста є створення робочих місць, якими займається компанія. Далекоглядність і державницький підхід –розростання річки і зняття напруги з доріг Миколаївщини – це новітнє бачення, як треба розвивати портову інфраструктуру", – додав мер Миколаєва Олександр Сенкевич.
За словами Олексія Вадатурського, проект з відродження суднобудування для відновлення судноплавства по Дніпру та Південному Бугу був би неможливий без міжнародних партнерів, які довірили свої ресурси компанії. Зокрема, він нагадав, що в грудні 2016 року "НІБУЛОН" був єдиною приватною українською компанією, яка без гарантій з боку держави отримала кошти в розмірі 74 млн доларів США. Угоду було підписано в Брюсселі у присутності віце-президента Єврокомісії. Ще 90 млн доларів компанія планує отримати до кінця року від Міжнародної фінансової корпорації (структура Світового банку). Кошти будуть спрямовані на будівництво терміналів і розвиток портової інфраструктури.
У рамках урочистих заходів на території заводу також пройшов масштабний круглий стіл, присвячений обговоренням проблем суднобудування, розвитку внутрішніх водних шляхів та перспектив розвитку суднобудівельно-судноремонтного заводу "НІБУЛОН". Його учасники зійшлися на думці, що суднобудування та водні перевезення – це не минуле України та Миколаєва, це наше майбутнє.
Нещодавно ми публічно обговорювали законопроект 2475А з міськими головами Херсона, Черкас, Канева, Кременчука, – повідомив А. Сенкевич. – Наше місто виступив проти того, щоб впроваджувати цей законопроект. Я впевнений, що якщо річка зараз не працює, то при створенні додаткового фінансового навантаження у вигляді додаткових податків, ми остаточно вб'ємо бажання інвесторів вкладати кошти у розвиток внутрішнього водного транспорту. Тому спільно з іншими міськими головами ми виробили позицію про те, що цей законопроект має бути підтриманий парламентом.
У свою чергу, Олексій Савченко вніс пропозицію об'єднати зусилля та підготувати звернення до Верховної Ради: "Мова йде і про непомірні портових і канальних зборах, про що я сьогодні говорив з керівником АМПУ Вецкагансом. Миколаївська область дає щорічно 129 млн доларів надходжень, але нічого тут не залишається, і з цим треба щось робити. Потрібно перерозподілити, щоб на місці залишалася частина коштів від портових зборів – долар або 50 центів з тонни. Зменшити канальний і портовий збори. В цьому напрямку ми повинні рухатися, інакше нічого не зміниться".
За словами заступника гендиректора "Нібулона" Андрія Васильєва,
проекти законів 2475А і 2712 несуть загрозу розвитку морської та річкової індустрії. Йдеться і про створення ДП "Адміністрація річкових водних шляхів" по кальці вже давно дискредитував себе, ДП "АМПУ" (є ризик, що і ця Адміністрація може стати залежною від окремих фінансово-промислових структур або окремих олігархів), і про введення річкового збору, подібного якому не знайдено ні в одній країні, і про скасування існуючого правового режиму регулювання каботажних перевезень суднами під іноземними прапорами (скасування правового режиму, який вимагає від судновласника під іноземним прапором для здійснення перевезень між портами України отримувати разовий дозвіл) "Фактично, наслідком прийняття таких законопроектів може стати остаточна офшоризация існуючого флоту України, який поки що є державним, загострення безробіття, тому що навряд чи іноземний судновласник захоче використовувати працю українських моряків і річковиків. Загостриться і проблема з наповненням державного бюджету за рахунок несплати акцизного збору з нафтопродуктів. У країнах Європи були ухвалені закони, згідно з якими каботажні перевезення вирішуються судами, які зареєстровані в одній з країн ЄС. Тобто Євросоюз захищає свій економічний суверенітет у сфері каботажних перевезень. Нам же авторами цих законопроектів нав'язується протилежне непатриотическое рішення", – резюмував Андрій Васильєв.
Генеральний директор "Нібулона" Олексій Вадатурський наголосив, що світова спільнота готова цілком допомогти Україні в розробці грамотних законопроектів, які допоможуть Україні здійснити прорив у цій галузі. Кращі міжнародні фахівці працюють в цьому напрямку і готові надати такі рекомендації уже до вересня. Але, на жаль, автори наявних законопроектів не хочуть сприймати думку незалежних експертів і враховувати світовий досвід.
Сьогодні близько 50 народних депутатів звернулися до Прем'єр-міністра з проханням розблокувати питання днопоглиблення Дніпра, ремонтів шлюзів, зняття плати за розведення мостів і проходження шлюзів, як це відбувається у всіх цивілізованих країнах, – повідомив Олексій Вадатурський. – Україна генерує достатньо коштів, щоб поважати себе і зробити річки привабливими. Це дасть поштовх і суднобудування.
Представники іноземних посольств вважають, що уряд повинен активно підтримувати такі починання, тому що це один із елементів державного розвитку. Однак у Бельгії, наприклад, говорять не про конкуренцію різних видів транспорту в логістиці, а про їх взаємодоповнюваності. Тому що все взаємопов'язано, і тут потрібно думати про ефективність річкових перевезень.
Учасники круглого столу підкреслили, що саме в цьому і полягає їхня мета – виробити програму дій для створення чесних і прозорих умов для розвитку річкових перевезень і суднобудування.
Законодавчі ініціативи підтримав і Олексій Савченко, голова Миколаївської ОДА. "Саме ініціативи "Нібулона" є об'єднують, а не разъединяющими громаду. Саме з допомогою таких компаній ми побудуємо вільну соборну Україну", – заявив він.