ua en ru

Поставки Ан-158 за рубіж буде гарантувати Росія

Партнер "Антонова" - лізингова компанія "Ільюшин Фінанс Ко" розробила нову схему постачань літаків за кордон. У новій схемі кредити гарантує Росія, причому не тільки на свій літак SSJ, але і на український Ан-158, який на 61% складається з російських комплектуючих. Про це пише "Комерсант-Україна".

Вчора на Кубу прибув перший близькомагістральний пасажирський літак Ан-158 українськох сбірки. Його буде експлуатувати державна Cubana de Aviacion. У 2013 р. планується постачання ще двох літаків. Каталожна вартість кожного - більше 32 млн дол., загальна сума угоди - близько 100 млн дол. Протягом півроку, якщо перші машини добре покажуть себе в експлуатації, Куба має намір перевести в твердий контракт опціон ще на три літаки, повідомив Олександр Рубцов, гендиректор " Ільюшин Фінанс Ко "(ІФК), яка бере участь у постачанні Ан-158.

У повідомленнях ІФК говорилося, що SAAL - панамская компанія, але на її сайті повідомляється лише про офіс на Кіпрі.

Джерело, знайоме з деталями угоди, пояснив, що для Куби закупівля літаків зараз стала б серйозним навантаженням на бюджет, а термін лізингового контракту складе 14 років. Олександр Рубцов додав, що схема за участю панамської компанії дозволяє ІФК відразу повернути ПДВ з угоди, оскільки це прямий продаж літаків на експорт. Топ-менеджер додав, що нова схема дозволяє замінити суверенні гарантії корпоративними (раніше кредит на купівлю літаків забезпечувала Куба, а тепер - SAAL). За словами пана Рубцова, суверенні гарантії не влаштовують багато країн Азії та Південної Америки, що ускладнює переговори.

Тепер гарантом у рамках операції буде Росія. SAAL на купівлю першого Ан-158 кредитує Росексімбанком (дочірня структура Зовнішекономбанку, що спеціалізується на фінансової підтримки російського експорту). Йдеться про 85% від суми контракту, ще 15% - аванс кубинців. Під поставку наступних двох Ан-158 банк надасть тільки держгарантії, зараз формується синдикат банків, які можуть видати позики. Літак збирається в Києві, але на 61% складається з російських комплектуючих, а в березні уряд Росії, внісши зміни до постанови N141, вирішило забезпечувати держгарантіями до 90% від суми угод по такій техніці. SAAL надає в якості застави літак, свої акції та майно.

Та ж схема, каже Олександр Рубцов, планується для продажу російського Sukhoi SuperJet 100 (SSJ). Зараз готується угода між "Цивільні літаки Сухого" і ІФК на купівлю 15 SSJ для Індонезії і Лаосу. Під кредити на їх купівлю також видаватимуться держгарантії, кредитувати угоди планує Зовнішекономбанк.

"Чи буде брати участь у програмі з SuperJet наш панамський партнер, або ми виберемо нового, поки не вирішено", - сказав Рубцов.

За його словами, головне, щоб країна реєстрації посередника мала високий кредитний рейтинг і була членом Кейптаунської конвенції, що дозволяє швидко стягнути літак на користь кредиторів у випадку фінансових труднощів у покупця або експлуатанта. Топ-менеджер додав, що схема буде застосовуватися і при поставках інших літаків російського складання за кордон.

Олег Пантелєєв з "Авіапорт" вважає, що ІФК в підсумку може сформувати пул посередників для кожного типу літаків і регіонів світу. Сама ж ІФК хоча і є лізинговою компанією, за такої схеми, по суті, буде тільки фінансувати будівництво літаків і займатися їх продажами, переклавши відносини з кінцевими експлуатантами на посередників, які перебуватимуть під контролем російських кредиторів і мінфіну, що видає держгарантії.

Читайте також: Куба подумує про закупівлю ще шести авіалайнерів Ан-158 та Іл-96-400, - експерт