Польські експерти виявили сліди вибухівки на уламках літака екс-президента Польщі Леха Качиньського, який розбився 10 квітня 2010 р. при заході на посадку на аеродром " Північний" в Смоленську, передає Reuters з посиланням на місцеві ЗМІ.
Без посилання на офіційні джерела уточнюється, що польські слідчі і експерти, які обстежили останки літака в Росії, виявили сліди тротилу і нітрогліцерину на крилах і в салоні, у тому числі на 30 сидіннях. Крім того, сліди вибухівки було знайдено в районі, де Ту-154 розбився під час заходження на посадку.
Представник військової прокуратори Польщі повідомив, що відомство прокоментує цю інформацію пізніше сьогодні. Згідно з раніше опублікованими офіційними звітами слідства, ніяких доказів участі третіх сторін у катастрофі виявлено не було.
Нагадаємо, літак Качиньського розбився 10 квітня 2010 р. при заході на посадку на аеродром " Північний" в Смоленську. Загинули всі, хто перебував на борту - 96 осіб, включаючи Президента Польщі, його дружину, вісім членів екіпажу і багатьох високопоставлених представників польської влади.
Міжнародний авіаційний комітет (МАК) 12 січня 2011 р. оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи. Технічна комісія однозначно поклала відповідальність за трагедію на пілотів, які вирішили не йти на запасний аеродром попри несприятливі метеоумови, а непрямою причиною падіння літака була названа недостатньо кваліфікована підготовка борту та екіпажу. Крім того, експерти МАК прийшли до висновку, що пілоти президентського Ту-154 діяли в умовах психологічного тиску з боку високопоставлених пасажирів лайнера, у тому числі головнокомандувача Військово-повітряними силами Польщі Анджея Бласіка, в крові якого після смерті було виявлено алкоголь.
Разом з тим, польська сторона неодноразово висловлювала незгоду з результатами розслідування МАК. Так, за матеріалами польського розгляду, керівництво російських диспетчерів змусило останніх давати команди на посадку літака на аеродромі під Смоленськом, незважаючи на погані погодні умови. Вони також звинувачували Москву в спробах приховати або підробити документи, які були необхідні для розслідування. В остаточному звіті польської комісії з розслідування причин аварії говориться, що причиною аварії Ту-154 Качинського під Смоленськом стало зниження нижче мінімальної висоти при надмірній швидкості зниження в складних метеорологічних умовах і запізнення відходу на друге коло.