ru ua

Пивоварський: програма розвитку аеропортів враховує світові тенденції у реформуванні галузі

Реалізація державної програми розвитку аеропортів до 2023 року стане імпульсом для розвитку авіаційної галузі України.

Про це йшлося в ході зустрічі міністра інфраструктури України Андрій Пивоварського з профільними журналістами в Києві у вівторок ввечері, передає Інтерфакс.

Також на зустрічі був присутній Володимир Шульмейстер, радник міністра інфраструктури, Артур Огаджанян, партнер департаменту корпоративних фінансів компанії "Делойт", глава "Украероруху" Дмитро Бабейчук та начальник відділу авіаційних перевезень Мінінфраструктури Андрій Ярмак.

На початку зустрічі Андрій Пивоварський підкреслив що, реалізація прийнятої Кабінетом Міністрів України Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року враховує світові тенденції у реформуванні аеропортової і аеродромної інфраструктури. При цьому об'єднання стратегічних об'єктів аеродромів на базі єдиного державного підприємства забезпечить: збереження аеродромів, як стратегічних об'єктів, що у державної власності, розвиток прозорих форм співпраці держави і приватних інвесторів, створення єдиної структури з управління інвестиціями та розробки цілісної стратегії розвитку аеродромів на підставі економічної доцільності, централізоване фінансування модернізації аеродромів за рахунок прибутків прибуткових аеродромів та залучення зовнішнього фінансування.

Програма передбачає, об'єднання аеродромів на базі одного з підприємств у сфері управління профільного Міністерства, можливо, створення такого підприємства буде на базі "Украероруху".

Відповідаючи на питання, чому воно може бути створене на базі держпідприємства "Украерорух", його керівник Бабейчук повідомив журналістам, що ДП є ключовим стратегічним підприємством галузі, що забезпечує провайдером аеронавігаційного обслуговування повітряного руху над територією України. Виконуючи ці функції, підприємство зацікавлене у подальшому розвитку і підтримці інфраструктури аеродромних комплексів України. Крім того, певні функції з обслуговування рейсів в районі аеродрому і сьогодні покладається на ДП Украерорух, - диспетчерські вишки і системи, які забезпечують заходження на посадку, навігаційні системи. Реалізація програми буде розбита на декілька етапів, в першу чергу в неї увійдуть 5-6 найбільших аеродромів країни для забезпечення фінансових резервів майбутніх інвестицій, на другій фазі планується приєднання наступної групи аеродромів додаткових джерел фінансування реалізації проектів.

"В даний час аеропорти стягують, зокрема, аеропортові збори за зліт-посадку і стоянку літаків, при об'єднанні аеродромів на одному підприємстві, всі ці кошти будуть цільовими, використовуватися для реалізації інфраструктурних проектів за аеродромних комплексів у відповідності з державними пріоритетами розвитку галузі - де і що конкретно будувати і ремонтувати", - підкреслив Дмитро Бабейчук.

"Для підготовки та затвердження Програми була пророблена титанічна робота Міністерства інфраструктури спільно з групою міжнародних експертів з 2013 року і це того стояло. Результатом роботи стало затвердження Кабміном Програми, яка повністю відповідає законодавству України і не передбачає приватизацію аеродромних комплексів", - розповів Артур Огаджанян.

Пивоварський в продовження цього додав, що при реалізації Програми стане можливим централізоване фінансування модернізації аеродромних комплексів України за рахунок власних доходів і залучення зовнішнього фінансування використовуючи інструменти ЄБРР, IFC.

На питання журналістів, "Які подальші кроки планує зробити Міністерство для якнайшвидшої реалізації Програми?" відповів Андрій Ярмак: "До кінця березня Міністерство визначиться з механізмом реалізації програми, наказом міністра буде визначено підприємство балансоутримувач аеродромних комплексів. Потім буде вироблена етапність об'єднання аеропортів, у першій фазу Програми в підприємство увійдуть 5-6 найбільших аеропортів України, всі аеропорти неможливо об'єднати одномоментно. Потім слідують процедури інвентаризації, рішення Кабміну щодо передачі об'єктів і безпосередньо передача об'єктів в установленому законодавством порядку. Наступний етап, вирішення першочергових завдань модернізації аеропортової інфраструктури".