ua en ru

Panasonic подвоїв свій прогноз зі збитків за поточний фінансовий рік до 10,2 млрд дол

Японський виробник електроніки Panasonic в п'ятницю подвоїв свій прогноз зі збитків за поточний фінансовий рік до 10,2 млрд дол., які стануть найбільшими фінансовими втратами в 94-річній історії компанії. Panasonic постраждала від руйнівного землетрусу і цунамі в Японії, повеней у Таїланді, а також конкуренції з боку корейських виробників.
Спочатку Panasonic розраховувала завершити фінансовий рік (закінчується 31 березня) з прибутком, але в листопаді 2011 року визнала неминучість втрат, правда, удвічі менших. "Я відчуваю свою відповідальність за таку величезну суму", - прокоментував новий прогноз президент Panasonic Фуміо Оцубо. Раніше прогнозовані втрати збільшили конкуренти Panasonic - Sony (в 2,5 рази, до 2,9 млрд дол.) і Sharp (до 3,8 млрд дол.). Всі три компанії в минулому році постраждали від природних лих, а також від конкуренції з південнокорейськими виробниками LCD-телевізорів, боротися з якими стало ще складніше через різке зміцнення ієни.
У випадку з Panasonic у вибуховому зростанні втрат винна M & A-стратегія компанії. У 2008 році вона придбала Sanyo, розраховуючи диверсифікувати свій бізнес за рахунок виробництва літій-іонних батарей, де ця компанія на той момент була лідером. Але через агресивну конкуренцію з боку все тих же Samsung і LG ціни на акумулятори почали знижуватися занадто швидко, скоротивши прибутковість Sanyo і не давши Panasonic монетизувати своє придбання. В результаті Panasonic вирішила списати на 3,3 млрд дол. goodwill (вартість нематеріальних активів) Sanyo. Крім того, звітність компанії зіпсують витрати на реструктуризацію бізнесу - вона знаходиться в процесі скорочення 17 тис. співробітників (5% від їх загального числа).
Правда, Panasonic дивиться з оптимізмом у майбутнє, розраховуючи, що реструктуризація бізнесу збільшить її прибуток в наступному фінансовому році на 3,3 млрд дол. Однак аналітики приводів для радості знайти не можуть. "Минулі рекордні збитки Panasonic в 2001/02 фінансовому році були викликані несподіваним спадом ринку ПК, але тоді була надія на подальше зростання ринку плоских телевізорів. Цього разу мова вже не тільки про Panasonic, схоже, вони позбулися ще не усієї потерті", - заявив Reuters керуючий інвестиційними дослідженнями SBI Securities Хідеюкі Судзукі.

Нагадаємо, чисті збитки Panasonic за 9 місяців 2011-2012 фінроку склали 1,9 млрд дол. проти прибутку роком раніше.