ua en ru

Засновник мережі "Ельдорадо" інвестує 150 млн дол. у створення мережі взуттєвих магазинів

Засновник однієї з найбільших у Росії мереж побутової техніки "Ельдорадо" Ігор Яковлєв зайнявся новим бізнесом, повідомляє "Комерсант-Україна". За даними джерела видання, Яковлєв інвестує близько 150 млн дол у створення мережі недорогих взуттєвих магазинів Kari в Росії, Польщі, Казахстані і на Україні. Тільки до кінця 2012 р. повинно бути відкрито 150 торгових точок.

Про новий проект розповів топ-менеджер московської взуттєвої мережі. За його інформацією, магазини Kari продаватимуть жіночу та чоловічу взуття під власними брендами, виробленими на замовлення. Оператором стало ТОВ "Карі", очолив компанію екс-фіндиректор "Ельдорадо України" Валентин Дмитрієв, підтвердив Ігор Яковлєв.

Він планує вкласти у взуттєвій бізнес близько 150 млн дол. у перший рік. Магазини "доступною взуття" будуть відкриватися в Росії, Польщі, Україні та в Казахстані, перші точки з'являться в липні, до кінця року їх має стати 150, "якщо вдасться знайти відповідні приміщення" (приблизно половина - в Росії). Площа складе в середньому 300 кв. м. Замовлення на першу партію вже розміщений в Китаї.
Яковлєв придивляється до нових проектів з 2009 р. Тоді він втратив контроль над "Ельдорадо": чеська PPF і Generali італійська підписали угоду про конвертацію частини кредиту мережі (приблизно 300 млн дол з 500 млн дол) в контрольну частку (50% плюс 1 акція) і частки в девелоперських проектах пана Яковлева - Advantage Group і "Реал Естейт Девелопмент". У вересні 2011 р. Яковлєв продав решту 50% акцій "Ельдорадо" PPF: у звітності групи повідомлялося, що для угоди вся мережа була оцінена в 500 млн дол Після цього у нього залишився у власності бізнес "Ельдорадо" в Україну (91 магазин) і 51% найбільшої мережі побутової техніки в Казахстані "Сулпак".
Взуттєвий роздробом бізнесмен цікавиться приблизно з весни 2011 р.: він вів переговори про купівлю мережі Obuv.com (близько 50 магазинів), розповіли учасники ринку, але угода не відбулася, говорить одне з джерел.

За даними Euromonitor, ринок взуття в Росії в 2010 р. виріс на 16,5%, до 18,7 млрд дол, в 2011 р. він повинен був вирости до 21,8 млрд дол У 2012 р. очікується зростання на 17 %. Місткість ринку на Україну, в Казахстані та Польщі значно менше: за оцінками Euromonitor, 1,78 млрд дол, 998 млн дол і 2,85 млрд дол в 2010 р. відповідно. Швидше за всіх росте український ринок - на 18% щорічно, повільніше всіх - польський (менше 2%). Усі чотири ринку слабо консолідовані. У Росії лідером є мережа "Центробувь" (понад 500 магазинів) з часткою всього 3,8% в 2010 р., за нею йдуть продавці спортивного взуття Adidas (2,4%) і Nike (1,4%). У Польщі у найбільшої мережі NG2 всього 4,4% місцевого ринку, в Україну у оператора "Інтертоп" - 10%.

Гендиректор "Центробувь" Андрій Нестеров попереджає, що одягова і взуттєва роздріб відрізняється від торгівлі побутовою технікою або продуктами харчування: велику роль відіграє досвід у формуванні успішних колекцій. Зате у взуттєвого бізнесу висока маржа: "Центробувь" в 2010 р. показала рентабельність по EBITDA на рівні 20-22%. E найбільших продуктових ритейлерів цей показник в 2011 р. не перевищує 8%, у мереж побутової техніки та електроніки в першому півріччі 2011 р. він був трохи вище 4%.