ua en ru

Оновлення кадрів в ДФС є безпрецедентним кейсом для України, - експерт

Міністерство фінансів України затвердило новий штатний розклад Державної фіскальної служби України. Про це повідомляється на офіційному сайті ДФС.

Введення в дію нового штатного розпису буде здійснено для реалізації доручення по оновленню складу ДФС, які було дано прем'єр-міністром України на засіданні уряду 16 вересня 2015 року.

У новій структурі ДФС змінені більшість структурних підрозділів. Новий штатний розклад передбачає виконання завдань і рішень уряду та міністра фінансів України, а також відповідає вимогам Міжнародного валютного фонду щодо скорочення на 20% штатної чисельності апарату ДФС.

Заповнення штату служби буде здійснюватися на основі принципів відповідності, фаховості і прозорості. Кандидатам на ті посади, що мають корупційні ризики, буде запропоновано пройти перевірку на поліграфі.

Наступним кроком у відновленні системи органів служби буде переформатування її територіальних органів. Як повідомлялося раніше, на першому етапі побудови нової системи передбачається майже вдвічі скоротити кількість державних податкових інспекцій. На сьогоднішній день проект урядового рішення про скорочення ДПІ перебуває на узгодженні в міністерстві юстиції України.

"Оновлення кадрів в ДФС - це дуже складний кейс. Там мало особистої порядності та дотримання етичних принципів, там потрібні ще й спеціальні знання (аудит, звітність, тощо). Це насправді безпрецедентне за складністю завдання", - прокоментував кадрову реформу ДФС експерт, головний редактор журналу "Деньги" Олександр Крамаренко.

При цьому, за його словами, керівництво ДФС взяло курс на перетворення служби з карального органу в сервісну структуру, а отже, одночасно з підбором кадрів, потрібно буде прописувати оновлений функціонал і KPI - це окремий виклик. Ідею вивести старі кадри за штат, а потім дати їм можливість поряд з іншими претендентами на участь у конкурсі, експерт вважає сильним ходом.

"Можна буде відновити і підсилити склад, залишити здорову частину кадрів. В ідеалі потрібно починати з пілотного регіону, обкатати там методики - але максимально швидко. І потім отриману технологію оновлення служби тиражувати на інші регіони. Потрібен сильний зворотній зв'язок від платників податків у пілотному регіоні - щоб реформа реально призвела до різкої позитивної зміни бізнес-клімату", - додав він.