ua en ru

Об'єм продажів ноутбуків в Україні в 2006 р. збільшився на 95%, перевищивши 242 млн дол., - AVentures Group.

Об'єм продажів ноутбуків в Україні в 2006 р. збільшився в порівнянні з показником 2005 р. на 95%, перевищивши 242 млн дол. Про це свідчать результати дослідження ринку, проведеного холдингом AVentures Group. Таким чином, в 2006 р. в Україні було продано близько 275 тис. ноутбуків, що перевищує аналогічний показник попереднього року в 1,5 разу. Аналітики холдингу пояснюють різний темп зростання ринку в грошовому і штучному виразі зниженням середньої собівартості пристроїв – з 1 тис. 100 дол. в 2005 р. до 880 дол. в 2006 р., тобто на 22%. У загальній структурі продажів комп'ютерів (персональні комп'ютери і ноутбуки) в 2006 р. частка ноутбуків виросла з 10% до 17,5%. Лідерство продажів ноутбуків, за результатами дослідження, належить компаніям Asus і Acer - 46% ринку (Asus - 25%, Acer - 21%). При цьому в 2005 р. загальний показник цих двох виробників був на 11% нижче. Частка продукції Samsung в порівнянні з 2005 р. впала на 6,5% і склала у результаті 12%. Практично стабільною залишилася частка компанії Toshiba - 11% в 2006 р. А п'яту позицію в структурі компанії зайняла компанія Dell (7% ринку). Аналізуючи розподіл об'ємів продажів по цінових сегментах українського ринку ноутбуків в 2006 р., експерти відзначають розвиток тенденцій, що почалися в 2005 р. Згідно цим тенденціям, частка нижнього цінового сегменту (до 800 дол.) виросла до 57%. Майже третину ринку (30%) зайняла частка сегменту 800-1200 дол. У решті сегментів відбулося зниження часток: - у сегменті від 1200-1700 дол. - з 20% в 2005 р. до 10% в 2006 г.; - у сегменті 1700-2200 дол. - з 12% до 2%; - у сегменті понад 2200 долл.- з 3% до 1%. У 2006 р. подвоїлася частка продажів ноутбуків, оснащених процесорами компанії AMD, з 6,7% в I кварталі до 13,4% в IV. В цілому в 2006 р. частка даних пристроїв досягла 9,7%. Процесори Intel у продажу ноутбуків склали 90% українського ринку, залишивши іншим виробникам всього 0,3% продажів. Найбільш затребуваними в 2006 р. сталі моделі ноутбуків з діагоналями екрану 15" і 15,4" - їх сумарна частка у продажу склала 82%. На другому місці - ноутбуки з діагоналлю 14''и 14, 1" (12% продажів), продажі інших пристроїв склали 0,3% ринку. Автори дослідження також відзначають плавний зсув купівельних переваг у бік моделей ноутбуків з широкоформатною матрицею - частка даних ноутбуків виросла з 28% в I кварталі до 83% в IV, і у результаті склала 55%. Згідно з прогнозом експертів AVentures Group, в 2007 р. буде продано близько 500 тис. ноутбуків, на суму 375 млн дол. Частка ноутбуків в загальній структурі продажів комп'ютерів (ПК і ноутбуки), при цьому досягне 24%. Холдинг AVentures Group працює на українському ринку IT-електроніки з 1994 р. Зараз в холдинг входять Група дистриб'юторських (Direct Line, Udicom, Service Master), і Група роздрібних (Unitrade, City.com, melofon) компаній, а також компанія по управлінню комерційною нерухомістю - TRE'n'D (Trade Real Estate and Development), консалтингова компанія B.zone (Бізнес Зона). У форматі пілотних проектів холдингу розвиваються мережа супермаркетів побутової електроніки "Самбыт", а також мережа салонів цифрової фототехніки Megаpixel. Оборот холдингу AVentures Group в 2006 р. склав 733 млн дол.