ua en ru

Обсяг ринку планшетів у 2014 р. досягне 85 млрд дол., - дослідження

У I кварталі 2014 р. на ринку планшетних комп'ютерів спостерігався спад обсягів поставок на 30%. Протягом року ситуація має стабілізуватися, і планшетів відомих торгових марок буде реалізовано більше 200 млн штук.

У I кварталі 2014 р. на ринку планшетних комп'ютерів спостерігався спад обсягів поставок на 30%. Протягом року ситуація має стабілізуватися, і планшетів відомих торгових марок буде реалізовано більше 200 млн штук. Про це повідомляє "Росія 24" з посиланням на дані ABI Research.

Торік аналогічний показник склав 166 млн одиниць продукції. У грошовому вираженні обсяг ринку планшетів у 2014 р. досягне 85 млрд дол. При цьому так звана безіменна продукція не враховується.

Тобто в підрахунок не входять апарати, створені за схемою white-box. Такі пристрої випускаються без маркування бренду і продаються якійсь компанії, після чого та ставить свій логотип на цю продукцію. Поставки таких планшетів у січні-березні 2014 р., згідно з оцінкою Digitimes Research, знизилися на 2,4% щодо показника річної давності і склали 20,4 млн штук. Порівняно з IV кварталом 2013 р. відвантаження цієї електроніки сезонно впали на 27,4%.

Аналітики очікують загальносвітові поставки "безмарочних" планшетів на рівні 23,3 млн штук за підсумками другої чверті 2014 р. порівняно з аналогічним періодом минулого року зростання складе 45,6%. Така електроніка, за різними даними, займає приблизно одну третину від загального обсягу світового планшетного ринку.

Як очікується, компанія Apple залишиться провідним постачальником планшетів, але її відрив від Samsung продовжує скорочуватися. На частку цих компаній припадатиме більше 70% обсягів поставок планшетів у цьому році. Претендента на третє місце аналітики не називають, хоча зазначається, що в I кварталі 2014 р. на цій позиції опинилася Asus із 2,1 млн реалізованих планшетів. Йдеться і про успіхи Lenovo на планшетному ринку Китаю та інших країн.

Експерти DigiTimes Research додають, що ціни на семидюймові планшети поступово знижуються: у червні пристрій такого типорозміру можна придбати вже за 79 дол. У цьому зв'язку справляється великий тиск на семидюймові моделі компанії Samsung, що пропонуються за більш високою вартістю. Цінова конкуренція загострюється і в сегменті восьмидюймових пристроїв, що також веде до падіння вартості планшетів.

Планшетні пристрої стають менш популярні у споживачів, які обирають смартфони з великими екранами. Такого висновку дійшли фахівці Bloomberg, спираючись на дані дослідження IDC. Ця тенденція, якщо продовжиться, може вкрай негативно позначитися на продажах iPad від Apple.

Гаджетомани, які прихильні до мобільних пристроїв з великим екраном, не завжди готові носити із собою два пристрої - планшет і смартфон, тому бажають зробити вибір на користь чогось середнього. Смартфони, на зразок Samsung Galaxy Note 3 з 5,7-дюймовим екраном, ідеально підходять для перегляду відео та читання книг, що вигідно відрізняє їх у боротьбі з iPad mini.

Раніше експерти вважали, що постачання планшетів у нинішньому році складуть 260,9 млн пристроїв, але знизили цей показник до 245,4 млн девайсів. Для порівняння, поставки планшетів у 2013 р. були майже на 52% вище, ніж роком раніше. IDC вважає, що починаючи із 2014 р. головними конкурентами цих пристроїв будуть фаблети (девайси з діагоналлю екрана від 5,5'' - 7'').

Крім фаблетів, ще однією загрозою ринку планшетів є небажання користувачів міняти свої пристрої. За словами аналітиків, покупці користуються девайсами значно довше, ніж передбачалося раніше, а якщо один із членів сім'ї купує новий гаджет, то старий він передає комусь іншому або перепродує. Це уповільнює розвиток сегмента. Очікується, що до 2018 р. виробники сфокусуються на виробництві планшетів з великими екранами, оскільки фаблети будуть серйозно заважати продажу планшетів з діагоналями 7'' - 8''.