ua en ru

НКРСІ вимагає від операторів регулярно повідомляти про всі зміни в тарифах

Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації, (НКРСІ) зобов'язує телекомунікаційних операторів щомісяця звітувати про зміни в тарифах на свої послуги і пояснювати їхню причину. Про це виданню "Комерсант-Україна" повідомили вчора в Інтернет Асоціації України (ІнАУ).

Листи з такими вимогами учасники ринку почали отримувати в січні. Запити були відправлені приблизно 30 компаніям - найбільшим за розміром одержуваного доходу на різних ринках, уточнило високопоставлене джерело в НКРСІ. "Від більшості ми вже отримали відповідь", - стверджує чиновник.

У комісії кажуть, що зайнялися збором інформації за дорученням Кабінету міністрів. "В уряді, очевидно, стурбовані зростанням тарифів за останній час, а наші повноваження вже зараз дозволяють проводити такий моніторинг", - розповідає співрозмовник газети в НКРСІ.

В ІнАУ побоюються, що дані потрібні регулятору для введення регулювання тарифів. У листі НКРСІ, зокрема, йдеться про "необхідність забезпечувати формування та реалізацію державної тарифної політики у сфері телекомунікацій і вдосконалювати нормативну та методологічну базу формування тарифів, що підлягають держрегулюванню".

Зараз НКРСІ має право встановлювати тарифи лише на послуги місцевої фіксованої телефонії. Однак восени минулого року регулятор підготував законопроект, що дає йому право погоджувати будь-які зміни в цінах операторів з істотною ринковою часткою. Визначати таких операторів також будуть в НКРСІ. В кінці грудня законопроект був схвалений комісією і відправлений на узгодження у відповідні відомства. За словами джерела в НКРСІ, з нормами документа поки не згодні в Мінекономрозвитку - там вважають, що вони суперечать оголошеному урядом курсу на дерегуляцію економіки.

Ініціативи регулятора в ІнАУ називають неправомірним втручанням в господарську діяльність. "У нас держава контролює ціни тільки на соціально значимі товари і послуги, - обурюється президент компанії "Адамант"(входить в асоціацію) Іван Пєтухов. - Наприклад, на соціальні сорти хліба, але не на булки з маком та круасани". У "Адамант" відмовилися надати комісії дані про свої тарифи. Більш того, минулого тижня асоціація направила прем'єр-міністру Миколі Азарову листа з проханням втрутитися в ситуацію.

Великі оператори, які раніше одержували претензії Антимонопольного комітету (АМКУ) щодо необгрунтованості цін, не поспішають критикувати нову політику НКРСІ. "Регулятор запевнив нас, що не збирається використовувати зібрані дані для регулювання тарифів, - розповідає директор з корпоративного управління і контролю "МТС-Україна" Олег Проживальський. - Навіть навпаки, пообіцяли допомогти з претензіями АМКУ". Президент компанії "Київстар" Ігор Литовченко раніше висловлював упевненість, що НКРСІ зможе займатися питанням обгрунтованості тарифів більш професійно, ніж АМКУ.

Читайте також: НКРСІ перенесла на місяць затвердження положення про надання послуг перенесення мобільних номерів