ua en ru

НДУ: Передача глобальних сертифікатів має завершитися до жовтня 2013 року

Голова правління Національного депозитарію України Сергій Румпа констатує, що при створенні Центрального депозитарію на базі НДУ поточна діяльність органу буде здійснюватися в звичайному режимі, щоб не постраждали швидкість і якість надання послуг. Про це він розповів в інтерв'ю газеті "Урядовий кур'єр".

"На нашому сайті міститься інформація про переданих глобальних сертифікатів (ГС). Зараз таких уже більше 3000. Передавання глобальних сертифікатів йде за планом. Дані з системи обліку ВДЦП перекачуються в систему обліку НДУ, яка створена для збільшення швидкості відкриття рахунків та зарахування на них паперів", - зазначив Румпу.

При цьому, за його словами, цей процес гальмують кілька факторів.

"Однак цей процес ускладнюють кілька факторів. По-перше, емітенти, які не отримали код або у яких він неправильний, повинні будуть отримати код, інакше НДУ не прийме на зберігання їх глобальний сертифікат. По-друге, не всі зберігачі цінних паперів уклали з НДУ договору. Це особливо важливо в період зборів акціонерів. Хранителі несуть відповідальність за своїх клієнтів, і щоб передача ГС була можлива, їм необхідно укласти з нами договір. Крім того, дуже важливо, щоб зберігачі щодня виходили на зв'язок з НДУ", - додав голова правління НДУ.

Він додав, що емітентам також слід укласти з НДУ договору, а також оновити і документи, пов'язані з ідентифікацією клієнта. Румпу також висловив переконання, що передача глобальних сертифікатів має завершитися до жовтня цього року.

Коментуючи плани на цей рік, Сергій Румпа зазначив, що діяльність НДУ буде здійснюватися в звичайному режимі.

"Наше головне завдання на цей рік - створення Центрального депозитарію на базі НДУ. При цьому наша поточна діяльність повинна здійснюватися в звичайному режимі, щоб не постраждали швидкість і якість надання послуг. Враховуючи зростаючі навантаження, ми плануємо продовжувати навчання персоналу, розширювати канали комунікацій, щоб завжди бути на зв'язку з клієнтами, щоб жодне питання не залишилося без відповіді", - підкреслив Румпу.

За його словами, сьогодні триває активна робота з удосконалення програмного продукту, розробки нових моделей взаємодії з партнерами, а також триває запуск системи електронного документообігу, який дозволить взаємодіяти з емітентами в електронному вигляді.