ua en ru

Нацрада з питань телебачення і радіо просить обмежити рекламу алкоголю

Громадська рада при Національній раді з питань телебачення і радіомовлення звернувся до президента України Віктору Януковичу і прем'єр-міністру Миколі Азарову з проханням внести зміни в законодавство, які заборонили рекламу алкоголю на телебаченні.

Як йдеться у зверненні Громадської ради, виробники алкоголю користуються недосконалістю закону про рекламу, що дозволяє їм обходити встановлені законодавством обмеження на рекламу своєї продукції з 6.00 до 23.00. Зокрема, одним з найбільш поширених способів обійти обмеження є спонсорування телепроектів виробниками такої продукції.

"Громадська рада неодноразово звертався до Нацради з питань телебачення і радіо, висловлюючи своє занепокоєння порушенням порядку розміщення інформації про спонсорство алкогольних брендів на телебаченні та радіо в той час доби, коли пряма реклама алкоголю заборонена(6:00 - 23:00). Спонсорство, яке відповідно до Закону "Про рекламу" є виключно популяризацією "імені, найменування, свого знака для товарів і послуг" у багатьох випадках перетворилося в повноцінні рекламні ролики... тривалістю до 30 секунд. Таким чином, це - створення позитивних іміджів алкогольних брендів, тобто, по суті - реклама. Такі ролики виходять більше десятка разів на годину, а в прайм-тайм їх кількість ще більше збільшується", - пояснюють автори звернення.

У той же час, як випливає з листа, Нацрада не може вжити заходів впливу до теле-і радіо мовникам, посилаючись на недосконалість закону "Про рекламу". Ще однією з форм маніпуляції члени громадської ради називають реєстрацію виробниками алкоголю інших видів продукції - безалкогольних напоїв або продуктів харчування - рекламу яких законодавство не обмежує. Це відкриває для алкогольних брендів вільний доступ в ефір в обхід законодавчих обмежень.

У зв'язку з цим, громадська рада Національної ради з питань телебачення і радіо, просить Президента Януковича і прем'єр-міністра Азарова внести на розгляд Верховної Ради законопроекти, які зробили б неможливим присутність реклами алкоголю на ТБ і радіо.

"Пияцтво та алкоголізм стають все більш гострою проблемою для суспільства і, на нашу думку, не без "допомоги" телевізійних каналів, на яких варто було б повністю заборонити рекламу алкоголю і спонсорство з метою "розкрутки" алкогольних брендів. Але навіть якщо не вдасться зробити такий необхідний радикальний крок, слід внести зміни до законодавства, спрямовані на те, щоб зробити неможливою приховану рекламу", - йдеться у зверненні.