ua en ru

Насалик просить Бальчуна забезпечити доставку вугілля на ТЕС

Насалик просить Бальчуна забезпечити доставку вугілля на ТЕС Фото: Ігор Насалик

Міністр енергетики України Ігор Насалик звернувся до голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцеха Бальчуна з проханням посприяти доставці палива з портів до складів, інакше взимку українські ТЕС і ТЕЦ, на частку яких припадає 39% загального обсягу генерації країни, можуть залишитися без вугілля. Про це йдеться в статті Євгена Гордейчика у виданні "Фокус".

"Підготовка та проходження опалювального періоду — це не тільки справа Міненерговугілля, а всіх міністерств і відомств. Хочу звернутися до гендиректора "Укрзалізниці" з проханням докласти максимальних зусиль щодо забезпечення вантажних перевезень вугілля на склади українських ТЕС. Я знаю, що сьогодні є питання з вантажними вагонами, яких не вистачає для доставки енергетичних марок вугілля. Але ми всі разом повинні докласти зусиль для забезпечення українців теплом і світлом", — йдеться у зверненні міністра до глави Укрзалізниці.

За інформацією видання, необхідні обсяги вугілля вже закуплені. Так, державне Центренерго зафрахтувало п'ять суден, які доставлять до України 350 тис. т вугілля антрацитової групи. Перше з цих суден з 72 тис. т надійшло у вересні. Ще чотири судна, кожне з яких перевезе за 72 тис. т, зафрахтовані до кінця року.

Видання зазначає, що поки графік накопичення запасів вугілля дотримується, однак Насалик не виключає, що через проблеми з логістикою з поставками можуть виникнути проблеми. "Наші порти дають можливість перевалювати до 600 тис. т вугілля на місяць, але сухопутна логістика ще не відпрацьована так, щоб весь цей обсяг можна було прийняти", — пояснює чиновник.

За оцінкою глави Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, Укрзалізниці для забезпечення безперебійного вантажообігу не вистачає близько 10 тис. вагонів. Загострює ситуацію і брак локомотивів. "У цьому році з 135 локомотивів, які повинні були пройти заводський ремонт, відремонтували лише 18. Брак "тяги" підвищує термін оборотності вагонів", — пояснює екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.

Сам Бальчун стверджує, що робить все що може. "Допомогти знайти вагони" — це добре звучить. Попереднє керівництво УЗ наполовину урізали витрати на їх ремонт. Ми збільшили фінансування (на ремонт та закупівлю вагонів) майже на 1 млрд грн, заводи працюють у три зміни. Але втрачений час, на жаль, не повернути. Якщо говорити про операційну ефективність УЗ, то цю ситуацію я за кілька тижнів не зміню", — говорить менеджер.

Накопичує вугілля і ДТЕК Ріната Ахметова. Міненерго прийняло постанову, згідно з якою тепловим станціям будуть давати замовлення на генерацію електроенергії не тільки в залежності від ціни, яку вони пропонують, але і їх запасів вугілля. Тобто чим більше вугілля на станції, тим більше енергії у неї куплять. Як зазначається в матеріалі, таке рішення Міненерго змусило ДТЕК активно зайнятися поповненням своїх запасів як за рахунок вугілля з власних шахт, так і за рахунок покупки палива, що видобувається на державних шахтах, і імпорту.