ua en ru

Компанії Азії скасували з початку 2012 р. IPO на суму більш ніж 7,7 млрд дол

Як підрахували в Thomson Reuters, Компанії Азії скасували з початку 2012 р. IPO на суму більш ніж 7,7 млрд дол., при цьому на Гонконг довелося найбільше число відкладених розміщень.

Так, британська ювелірна компанія Graff Diamonds відмовилася від IPO на Гонконгській фондовій біржі всього за два дні до дедлайну, пославшись на несприятливу кон'юнктуру ринку. Спочатку мережа ювелірних магазинів розраховувала укріпити позиції в Азії, виручивши у ході розміщення 1 млрд дол., проте отримала заявки тільки на половину цієї суми. За тиждень це вже третє IPO, яке скасовано в Гонконзі.

За рахунок лістингу Graff Diamonds сподівалася підвищити свою капіталізацію до 3,5 млрд дол. Тепер же IPO відкладено до кращих часів. "Тенденція до падіння фондових ринків стала істотним бар'єром для реалізації угоди в цей час", - сказано в заяві Graff Diamonds. За тиждень гонконгський Hang Seng впав на 11,4%.

Відкладена угода Graff Diamonds стала вже третьою в низці відмін IPO на цьому тижні в Гонконгу - раніше заявки відкликали виробник міді China Nonferrous Mining і автодилер China Yongda Automobiles Services.

"Виробники розкоші хочуть наслідувати приклад італійської Prada, яка розмістилася в Азії - регіоні, який є основним генератором зростання виручки компаній сектора. Але навряд чи можна назвати вірною стратегію входу на ринок, де інвестори втрачають гроші", - сказав аналітик Renaissance Capital Нік Айнхорн. Проте більшість експертів схильні вважати вибір майданчика вірним. "Гонконгська біржа залишається найпривабливішою. ​​Скасування IPO відбуваються не через проблеми біржі, а на тлі загальної пригніченості ринків. Небажання інвесторів вкладатися в акції Graff Diamonds пов'язано з тим, що ювелірні вироби не є товарами першої необхідності і попит на них зростає, коли на ринках все спокійно", - сказав аналітик ITinvest Олександр Потавін. За даними Bloomberg, зростання продажів товарів класу люкс в Гонконзі сповільнилося в першому кварталі до 17 проти 37% минулого року.

"Успішне IPO можливо і зараз, якщо в компанії є потенціал росту і вона не просить за акції занадто дорого", - вважає Потавін. На думку експертів, Graff Diamonds себе все ж переоцінила (акції пропонувалися по 3,22 дол. за штуку). Прикладом же успішних розміщень може стати червневе IPO на 3 млрд дол. "Формули-1" в Сінгапурі. Впевненість у цьому лістингу пояснюється підписаними на багато років вперед контрактами з рекламодавцями.

Нагадаємо, в 2011 р. біржі Китаю і Гонконгу в два рази обігнали майданчики США за розмірами IPO.