Повні члени Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ) 21 листопада вирішили видавати бланки "європротоколів" до всіх полісів автоцивільної відповідальності виїжджаючих за кордон ("зелена карта"). Про це повідомив президент МТСБУ Володимир Романишин, пише "Комерсант-Україна".
"Компанії вже можуть видавати бланки, коли вони купують поліси "зеленої карти"", - повідомив Романишин. В Україні "європротокол" введений 19 вересня. Його оформлення дозволяє отримати страхову виплату без оформлення матеріалів працівниками ДАІ. Щорічно українські компанії продають близько 500 тис. таких полісів.
До сьогоднішнього дня українські автомобілісти для отримання відшкодування по ДТП за кордоном повинні були викликати дорожню поліцію або погодитися на оформлення "європротоколу", який був у другої сторони ДТП. У Європі система врегулювання ДТП за допомогою "європротоколу" діє давно, але всі бланки друкуються мовою країни, в якій він був виданий. За словами члена президії МТСБУ Олени Машаро, нерозуміння громадянами України суті написаного в бланку пояснення причин події практично у всіх випадках робить їх винними. "За документами, які підписують українські автомобілісти, вони неправі в 99% випадках. А нашим компаніям пред'являються рахунку на виплату збитків", - пояснила Машаро. "Деякі не могли отримати виплату, хоча і були потерпілими, так як не володіли мовою і не розуміли, що таке "європротокол"", - зазначив перший віце-президент СК "АХА Страхування" Андрій Перетяжко. У систему "зелена карта" входять 45 країн.
На відміну від правил використання "європротоколів" в Україні, де максимальна виплата не повинна перевищувати 10 тис. грн, ліміти відповідальності у деяких європейських країнах не встановлені. "Виплати будуть проводитися на умовах законодавства відвідуваної країни", - зазначив Володимир Романишин. Обмеження в Україні встановлено для виключення можливості шахрайства з боку страхувальників. Максимальне обмеження, встановлене в країнах "зеленої карти", становить 1,3 млн євро. Але більш високе відшкодування порівняно з Україною може залучити шахраїв, очікують учасники ринку. Глава правління СГ ТАС Дмитро Грицута вважає, що шахраї можуть повідомляти в Україні про фіктивні ДТП, підтвердженням яких буде лише заповнений бланк "європротоколу": "Для реалізації такої схеми потрібна велика група - включає також страхову компанію в іншій країні, яка б присилала заявки на відшкодування", - додав він