Міністерство інфраструктури України розробило порядок визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху. Текст порядку опублікований на офіційному сайті Мінінфраструктури.
Згідно з порядком, автобуси по максимальній масі діляться на дві категорії: категорія М2 - автобуси, що мають максимальну масу не більше 5 тонн і категорія М3 - автобуси, що мають максимальну масу, що перевищує 5 тонн.
Крім того, автобуси місткістю не більше 22 пасажирів, не рахуючи водія, поділяються на два класи:
- Клас А: автобуси, призначені для перевезення пасажирів, які сидять і мають місця для стоячих пасажирів;
- Клас В: автобуси, призначені для перевезення виключно пасажирів, що сидять.
Автобуси місткістю понад 22 пасажирів, крім водія, поділяються на три класи:
- Клас I: автобуси, конструкція яких передбачає місця для стоячих пасажирів, і забезпечує безперешкодне переміщення пасажирів;
- Клас II: автобуси, конструкція яких передбачає перевезення пасажирів, що сидять, і допускає перевезення пасажирів, що стоять у проході і (або) у місці для стоячих пасажирів, яке не перевищує простір, передбачене для двох подвійних місць для сидіння;
- Клас III: автобуси, конструкція яких передбачає виключно перевезення пасажирів, що сидять.
Комфортність автобусів буде визначатися в залежності від відстані між сидіннями, наявністю або відсутністю індивідуального освітлення, обігріву й т.д.
Крім того, передбачається, що здійснювати міжнародні перевезення будуть тільки автобуси, що мають масу, яка перевищує 5 тонн і конструкція яких передбачає виключно перевезення пасажирів, що сидять.
Також згідно з порядком, класифікація автобусів за комфортністю є добровільною процедурою для виробників автобусів та автомобільних перевізників, які використовують автобуси для перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, а вимоги щодо сфери використання автобусів за видами сполучень та режимами руху є обов'язковими при організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування.