Мінфін пропонує закласти борги місцевих адміністрацій до держбюджету, - заступник голови профільного комітету
Зміни до Бюджетного кодексу України, які дозволяють брати запозичення поза бюджетних призначень, призведуть до розбалансування державного бюджету і дозволять закласти борги місцевих адміністрацій до держбюджету. Про це заявила перший заступник голови комітету Верховної Ради України (ВР) з питань бюджету Оксана Калетник.
Міністерство фінансів України наполягає на ухваленні змін до Бюджетного кодексу, суть яких полягає в тому, щоб дозволити розпорядникам бюджетних коштів, міністерствам і місцевим адміністраціям брати кредити під держгарантії поза бюджетних призначень. Зокрема, згідно, нового трактування ст. 23 Бюджетного кодексу, вона повинна виглядати так: "Будь-які зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності бюджетного призначення, якщо інше не передбачено цим кодексом або законом про державний бюджет".
"Сьогодні існує певна процедура для залучення кредиту, коли необхідно спочатку узгодити збільшення бюджетного боргу в цілому. Після цього готується програма, прораховується її фінансування, узгоджується, вводиться в спеціальний реєстр і тільки після цього можна отримати гроші. Однак після внесення змін до Бюджетного кодексу, ми дозволимо розпорядникам бюджетних коштів брати гроші в борг, закладаючи майно державної та комунальної власності під програми, які не мають прозорості. Адже їх буде бачити тільки виконавча влада", - сказала Калетник.
Тобто, точного обліку, скільки місцевими адміністраціями було залучено кредитів, скільки з них були погашені самостійно, а яку частину довелося повертати державі, не існує. Крім того, за її словами, за відсутності бюджетного призначення, незрозумілі цілі, на реалізацію яких місцева влада буде спрямовувати кредитні кошти. "Простіше кажучи, кожна адміністрація зможе взяти гроші під державне та комунальне майно в які завгодно програми. І якщо ці програми не будуть виконані місцевою владою, гасити їх борги буде держава. Навантаження ляже на кожного українця", - вважає Калетник.
"За великим рахунком в кодексі сказано, що в момент, коли розпорядники бюджетних коштів беруть і підписують запозичення, ми передаємо їм право розпоряджатися суверенністю держави. Якщо завтра вони не виконують своїх зобов'язань за кредитами, далі ці кредити накопичуються, як борг держави, і ми просто втрачаємо свою самостійність", - каже Калетник.