ua en ru

Мінекономрозвитку ініціює створення держпрограми розвитку літакобудування до 2020 р

Міністерство економічного розвитку і торгівлі ініціює створення "Державної цільової науково-технічної програми розвитку літакобудування до 2020 року". На ці цілі буде потрібно 37 млрд грн, з яких 15,9 млрд грн має виділити держава.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі ініціює створення "Державної цільової науково-технічної програми розвитку літакобудування до 2020 року". На ці цілі буде потрібно 37 млрд грн, з яких 15,9 млрд грн має виділити держава, повідомляє "Комерсант-Україна".

Передбачена також корпоратизація підприємств галузі.

Цей документ був розроблений за розпорядженням уряду і опублікований у п'ятницю. Це повинно дозволити вийти на беззбитковий рівень роботи авіапромисловості, а також відновити серійне виробництво літаків і освоїти випуск вертольотів.

Серед головних завдань галузі на 2014-2020 рр. - розробка нових транспортних літаків Ан-140Т, Ан-178, вертольотів МСБ-2, МСБ-6, безпілотних літальних апаратів цивільного призначення. Крім того, концепція передбачає модернізацію пасажирських літаків Ан-140, Ан-148, Ан-158 і транспортних Ан-74, Ан-124, а також вертольотів Мі-2 і Мі-8. Реалізація держпрограми повинна забезпечити до 2020 р. виробництво продукції більш ніж на 100 млрд грн, збільшення обсягів експорту авіаційної техніки до 75,3 млрд грн, а також залучення інвестицій у розмірі 6,3 млрд грн. Крім того, в галузі необхідно зберегти 50 тис. робочих місць, а в майбутньому - створити не менше 10 тис. нових.

За останні десять років державне фінансування авіабудування становило менше 3% від доходів авіаційної промисловості, тоді як, наприклад, в Росії щорічне виділення коштів з держбюджету становить 13%, а в інших країнах - у середньому 15%. Тим не менш у Міністерстві фінансів вважають, що авіабудування має фінансуватися самостійно, і пропонують доопрацювати проект.

Основний акціонер авіакомпанії "Мотор Січ" та її почесний президент В'ячеслав Богуслаєв зазначає, що зараз підприємства отримують певні податкові та митні пільги, однак їх недостатньо для нормального функціонування.

"Авіабудівникам не вистачає обігових коштів, через що досить важко розвивати існуючі проекти, не кажучи вже про нові розробки. У програмі закладені необхідні кошти для розвитку галузі, успіхом буде можливість залучити гроші під державні гарантії",- сказав Богуслаєв.

Експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк вважає, що виробнику літаків ДП "Антонов" для виходу на беззбиткову роботу необхідно сконцентрувати свої зусилля на існуючих розробках і вести агресивну політику завоювання клієнтів. Втім, за словами Богуслаєва, у світовій практиці є приклади держфінансування. Той же Boeing отримує від держави не менше 30% коштів на освоєння виробництва нових літаків, а по 35% фінансується самою компанією і її клієнтами.