У МЕРТ прокоментували проект про перевірки проживання українців за місцем прописки

НовиниСуспільство    24.04.2018 - 12:26
Фото: прописка (УНІАН)
Фото: прописка (УНІАН)

У МЕРТ підкреслили, що проект передбачає штраф за проживання без прописки понад 90 днів після зняття з попереднього місця реєстрації

У Міністерстві економічного розвитку та торгівлі уточнили ряд положень законопроекту Офісу реформи адміністративних послуг "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні". Відповідне повідомлення опубліковане на сайті МЕРТ.

Зокрема, міністерство наголошує, що документ є ініціативою експертної групи, яку очолює Офіс реформи адміністративних послуг, та не є урядовим законопроектом.

Підкреслюється, що проект не передбачає штрафи за проживання не за місцем реєстрації, однак документом встановлюється штраф у розмірі 1700 грн за подання неправдивих відомостей з метою реєстрації місця проживання (тобто, за бажання зареєструватись там, де особа фактично не проживає). Проект закону також передбачає штраф у розмірі 340-850 грн за проживання громадян без реєстрації місця проживання понад 90 календарних днів після зняття з попереднього місця реєстрації.

Вказано, що Офіс реформи адмінпослуг пропонує ввести декларативний принцип реєстрації за місцем проживання, тому проект закону передбачає низку випадків, коли органи реєстрації можуть перевіряти відповідність задекларованого та фактичного місця проживання.

"Очікується, що частота перевірок не перевищуватиме 0,32% від кількості реєстрацій", - підкреслили у МЕРТ.

За підрахунками Офісу реформи адмінпослуг, більше 10 млн українців не можуть скористатися послугою реєстрації через обтяжливі процедури. Понад 63% дітей проживають без "прописки".  Вказано, що громадяни змушені звертатись за послугами посередників, які за винагороду (від 3 тис. грн) реєструються місце проживання у потрібній місцевості.

Офіс же у своєму проекті закону пропонує передбачити, що для реєстрації місця проживання (отримання так званої "прописки") достатньо подати онлайн або особисто лише один документ – декларацію (зараз необхідні 4-5 документів та особиста присутність в органі реєстрації чи ЦНАПі). Реєстрація здійснюється у момент звернення; скасовується потреба у довідках, які підтверджують місце проживання та склад сім’ї, адже усі органи, що мають право знати про місце проживання, отримають інформацію з Єдиної інформаційної системи. Зараз же такі довідки вимагаються під час надання 19 адміністративних послуг.

Також планується скасувати внесення відомостей до паспортів як обов'язкову умову реєстрації, поставити відмітку можливо буде за бажанням особи. При цьому власники (інші розпорядники) житла, батьки, органи опіки інформуються про реєстрацію.

Нагадаємо, Офіс реформи адміністративних послуг при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) розробив законопроект "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", яким передбачається введення перевірок фактів проживання громадян у місцях їх реєстрації. Згідно з проектом, пропонується дозволити органам реєстрації проводити перевірки фактів проживання громадян в місцях, в яких вони офіційно зареєстровані.

On Top