Мер Лондона запропонував зрівняти британський аеропорт "Хітроу" із землею і побудувати на його місці новий район на 250 тис. осіб. Задовольнити потреби в повітряному сполученні зможе новий мегахаб на чотири злітно-посадкові смуги (ЗПС), який лондонський мер запропонував будувати з нуля в гирлі Темзи.
Мер Лондона запропонував зрівняти британський аеропорт "Хітроу" із землею і побудувати на його місці новий район на 250 тис. осіб. Задовольнити потреби в повітряному сполученні зможе новий мегахаб на чотири злітно-посадкові смуги (ЗПС), який лондонський мер запропонував будувати з нуля в гирлі Темзи, пише РБК daily.
"Хітроу", який торік обслужив 69,9 млн пасажирів, працює на межі можливостей двох існуючих злітно-посадкових смуг. "Гатвік" і "Станстед" вичерпають пропускну здатність до 2025 р., очікують експерти. Винні в очікуваних проблемах міністри, які останні 40 років "сиділи як сосиски" і нічого не робили, впевнений ексцентричний мер Лондона Борис Джонсон.
Розвивати "Хітроу" не дозволяє місцеве населення. Дві третини жителів західних районів міста, прилеглих до аеропорту, злякавшись ще більшого шуму і збитку екології від літаків, у травні проголосували проти будівництва третьої ВПП, нагадав мер міста. Щоб запобігти кризі в самому завантаженому аеропорту світу, Джонсон запропонував уряду країни викупити "Хітроу" у його нинішніх власників за 15 млрд фунтів (22 млрд дол.) і на 1220 га землі, займаних авіавузлом, побудувати 100 тис. нових будинків.
Замість перевантаженого "Хітроу" лондонський мер запропонував побудувати новий мегахаб з чотирма ЗПС в гирлі Темзи, на схід від Лондона. Це створить 375 тис. нових робочих місць і збільшить британський ВВП на 742 млрд фунтів. Крім того, новий аеропорт разом з нещодавно відкритим на іншому березі глибоководним портом London Gateway дозволить створити у Великобританії "логістичний кластер майбутнього", розхвалював мер свою пропозицію. Дістатися з нового аеропорту в центр Лондона можна буде менше ніж за півгодини.
Читайте також: Великобританія інвестує в інфраструктуру 100 млрд фунтів
У пропозиції Бориса Джонсона чимало недоліків, відзначають експерти. За найскромнішими підрахунками архітектора Нормана Фостера, що розробляє проект хаба в гирлі Темзи, ініціатива обійдеться в 23 млрд фунтів. Новий аеропорт зажадає допомоги від держави в 10 млрд фунтів на додаток до витрат на будівництво в 43,5 млрд фунтів, підрахувала у січні консалтингова компанія Oxera. Завершити будівництво нового авіавузла вдасться лише до 2034 Втім, в якості альтернативи своєму масштабного плану Борис Джонсон запропонував розширити аеропорт "Станстед" з уже наявною інфраструктурою.
"Аеропорт в гирлі Темзи недозволено дорогий, а його втілення займе дуже багато часу. У "Хітроу" же вже вкладено мільярди фунтів, інфраструктура там - одна з кращих у світі. Розвивати вже існуюче набагато простіше, ніж створювати аеропорт з нуля", - сказав РБК daily глава Wheeldon Strategy Advisors Говард Уілдон. На його думку, третю ЗПС можна побудувати, видаливши два величезних резервуара на схід від аеропорту, які використовувалися в минулому для осушення земель, на яких побудований "Хітроу". Цей варіант буде серед пропозицій, які власник аеропорту Heathrow Airport Holdings до кінця тижня відправить в незалежну комісію з вирішення проблем лондонського авіавузла. Цей же орган буде розглядати і альтернативи від Бориса Джонсона. Остаточне рішення буде прийнято тільки в 2015 р.