ua en ru

Медведчук назвав легітимні шляхи для повернення конституційної реформи-2004

Віктор Медведчук як політик, який мав пряме відношення до підготовки, узгодження та процедури ухвалення конституційної реформи розповів про два легітимних варіанта повернення до Конституції 2004 року.

Лідер Громадського руху "Український вибір" запропонував наступне:

Відповідно до статті 68 Закону України "Про Конституційний Суд України" КС уповноважений відкривати нове провадження у справі в разі встановлення нових обставин, що не були предметом його розгляду, але які існували на час такого розгляду і прийняття рішення або дачі висновів у справі.

Є очевидним той факт, що жоден орган публічної влади в Україні, в тому числі КС, в силу статті 5 Конституції України, не може здійснювати контроль над актами засновника влади в державі, незалежно від того, чи сам суверен влади реалізував свою волю або через своїх представників у законодавчому органі. При розгляді справи і винесенні рішення КС здійснював нормоконтроль за установчим актом (Конституцією України), прийнятим Верховною Радою України від імені українського народу.

Разом з тим зміст цих положень Основного закону України не розглядався і не оцінювався органом конституційної юрисдикції, що є підставою для перегляду справи за нововиявленими обставинами.

Другий. 12 жовтня 2004 КС дав висновок про відповідність Конституції України законопроекту реєстр. № 4180 "Про внесення змін до Конституції України", який був попередньо схвалений постановою Верховної Ради України від 23 червня 2004 року і мав бути внесений на пленарне засідання для його прийняття конституційною більшістю від складу ВР України.

Однак у законопроект № 4180 "Про внесення змін до Конституції України" були внесені поправки (зміни) та присвоєно регістр . № 2222 - IV як новому законопроекту, який і був прийнятий Верховною Радою 8 грудня 2004, а 30 вересня 2010 був визнаний КС як неконституційний.

Тому є правові підстави стверджувати, що законопроект реєстр. № 4180 "Про внесення змін до Конституції України", щодо норм якого є висновок КС про його відповідність Конституції України може бути винесений на розгляд і прийняття конституційною більшістю (не менше 300 народних депутатів) Верховної Ради.

Прийняття зазначеного законопроекту означатиме реальне повернення в дію конституційної реформи 2004 року. Безумовно, немає підстав ставити на голосування норми перехідних та прикінцевих положень законопроекту реєстр. № 4180 , приписи яких вичерпали свою дію в часі.

Незважаючи на те, що народні депутати Верховної Ради цього скликання обрані за змішаною системою виборчого процесу, ніяких обмежень прав для позафракційних народних депутатів не допускається.

Такі висновки підтверджуються офіційним тлумаченням положень Конституції України Конституційним Судом України про те, що народні депутати України, які не перебували у складі фракції (позафракційні), мають право брати участь у формуванні коаліції депутатських фракцій у парламенті, як і народні депутати, які входять до складу фракцій (Рішення від 6 квітня 2010 № 11 -рп).