ua en ru

Куба подумує про закупівлю ще шести авіалайнерів Ан-158 та Іл-96-400, - експерт

Влада Куби має намір створити міжнародний авіахаб, розповів президент Корпорації цивільної авіації Куби (в її управлінні знаходиться авіакомпанія Cubana, місцеві аеропорти і керування повітряним рухом) Рамон Ечеварріа.

"Розвиток цивільної авіації на Кубі знаходиться в рамках стратегії розвитку політики Компартії і революції. Покращуючи якість сервісу, ми хочемо взяти на себе перевезення туристів по Латинській Америці та Карибському басейну", - сказав він.

За його словами, минулого року Cubana, використовуючи чотири пасажирські Іл-96 і два Ту-204, перевезла 700 тис. пасажирів. Цього року перевізник поповнить свій парк ще трьома регіональними Ан-158.

"Найбільше рейсами користувалися канадські й аргентинські туристи. Але вони можуть використовувати кубинську авіакомпанію і для польотів до Європи. Зараз Cubana на Іл-96 двічі на тиждень виконує рейси в Париж і Мадрид, - говорить Рамон Ечеварріа. - Якщо транзитний потік буде достатнім, то буде прийнято рішення про експлуатацію ще двох Іл-96-400. Переговори про це ведуться з лізинговою компанією "Ільюшин Фінанс Ко." (ІФК). Саме рішення буде прийнято до кінця 2013 р. Стратегія залежатиме від економічних можливостей та збільшення потоку туризму ".

Гендиректор ІФК Олександр Рубцов підтвердив переговори з кубинською компанією, пояснивши, що йдеться про конвертацію вже існуючих вантажних Іл-96-400 в пасажирську версію. "Зараз оцінюється цей проект. Але якщо остаточна вартість переробленої літака буде вище 100 млн дол., операція не відбудеться", - говорить Рубцов. Він не став уточнювати, які літаки будуть конвертовані. На сьогоднішній день експлуатантом лайнерів цього типу є авіакомпанія "Політ".

Російський авіапром вже заробив 350 млн дол. на поставках літаків на Кубу, зазначає Рубцов. Цього року будуть поставлені ще три Ан-158 (розрахований на перевезення 97 пасажирів на відстань до 2500 км). Каталожна вартість одного літака становить 33 млн дол. Крім того, обговорюється можливість переведення з опціону в твердий контракт ще за трьома лайнерам.

Для Куби співпрацю з авіапромом РФ є безальтернативним, тому що це єдина можливість придбати нові літаки в обхід санкцій США, відзначає керівник аналітичної служби агентства "Авіапорт" Олег Пантелєєв.

"Завдяки програмі підтримки російського експорту в лютому цього року Росексімбанком отримав можливість надавати гарантії та фінансування по операціях на літаки українського виробництва, в яких застосовані російські комплектуючі. Це дає можливість надати лізинговим компаніям фінансування без суверенних гарантій кубинського уряду за вигідною ставкою і на тривалий термін", - відзначає експерт.

Читайте також: Просування Ан-158 на ринки Латинської Америки та Азії виглядає дуже перспективним, - експерт