ua en ru

Концесія "Борисполя" відповідає сучасним тенденціям управління аеропортами, - експерт

Передача державного міжнародного аеропорту «Бориспіль» в управління приватному оператору на основі концесійної угоди укладається в прийняту в Європі стратегію розвитку авіаційної інфраструктури. Таку думку висловив віце-президент Української консалтингової групи «Радичі» Сергій Черненко, коментуючи рішення уряду внести цілісний майновий комплекс аеропорту в перелік об'єктів, що підлягають передачі в концесію.

«Це поширена практика розвитку авіаційної інфраструктури. Вже кілька років діє концесійну угоду про модернізацію аеропорту «Пулково» в Санкт-Петербурзі. Приватний партнер-концесіонер розвиває міжнародні аеропорти Актау і Атирау в Казахстані. Зовсім недавно було прийнято рішення про концесії Кишинівського міжнародного аеропорту. Тому рішення передати «Бориспіль» в концесію відповідає сучасним тенденціям управління аеропортами», - зазначив експерт.

Сергій Черненко додав, що для розвитку авіаційної інфраструктури «Борисполя», поліпшення якості обслуговування авіакомпаній і пасажирів буде потрібно залучення світових практик управління аеропортовим господарством. «Свого часу Болгарія передала в концесію аеропорти в Бургасі та Варні великому міжнародному оператору Fraport Twin Star Airport Management. Концесіонер відразу ж запропонував план короткострокового і довгострокового розвитку підприємств. Вдалий досвід такого державно-приватного партнерства підштовхнув болгарські власті оголосити про концесії аеропортів у Пловдиві і Русе. Тобто, має сенс залучати до концесії саме глобальні компанії, з досвідом управління аеропортами », - підсумував віце-президент Української консалтингової групи «Радичі».

Нагадаємо, в середу Кабінет міністрів вніс державний міжнародний аеропорт «Бориспіль» до списку об'єктів держвласності, що підлягають передачі в концесію на конкурсній основі. Умови конкурсу доручено розробити Міністерству інфраструктури. Переможця концесійного конкурсу визначить Кабмін.

Концесіонер «Борисполя» повинен буде взяти на себе обслуговування кредитні зобов'язань аеропорту (більше 600 млн дол.), а також інвестувати в розширення терміналу D з добудовою трансферної зони і термінальної частини з обслуговування внутрішніх рейсів більше 100 млн дол. Також концесіонер повинен буде забезпечити підвищення рівня наземного сервісу, продуктивність роботи персоналу, збереження всіх робочих місць і соціальних гарантій.

Читайте також: Кабмін передасть аеропорт "Бориспіль" в концесію