НБУ повинен зробити практичні кроки в допомозі позичальникам, що зіткнулися з проблемами при поверненні кредитів, - учасник ринку

Фахівці, що працюють з поверненням заборгованості, схвалюють бажання Нацбанку допомогти позичальникам, що зіткнулися з проблемами при поверненні кредитів. Разом з тим такі дії регулятора не повинні обмежуватися загальними розмовами - важливо, щоб услід за законопроектом послідували конкретні практичні кроки. Про це заявила операційний директор групи компаній «Прімоколект» Ева Заковіч.

«Повірте: ніхто, жоден банк не зацікавлений в тому, щоб зарахувати клієнта в розряд проблемних або безнадійних, - коментує Е.Заковіч. - Банки і інші фінансові установи, які звертаються до нас, хочуть, насамперед, зберегти клієнта. І ми разом працюємо над тим, щоб допомогти позичальникам, що зіткнулися з форс-мажорними ситуаціями, знайти найкраще рішення. Як правило, ми пропонуємо реструктуризацію, всілякі програми лояльності або кредитні канікули».

Разом з тим, підкреслює експерт, основною проблемою на сьогодні є різко збільшена у зв'язку з курсом долара щодо національної валюти вартість позики. «Тим, хто брав валютний кредит під  5 грн/дол. складно зрозуміти, чому віддавати його потрібно під 8 грн/дол. Деякі банки пропонували участь у валютних аукціонах, але і та різниця, яку вдалося виграти внаслідок цього, не давала позичальникові серйозних переваг. У законопроекті, який зараз готує Нацбанк, увага акцентується якраз на курсовій різниці, але схема, яку пропонує регулятор, має бути чіткіше відпрацьованою. Я вважаю, що для виведення дійсно працюючої схеми, що реально допомагає позичальникові, Нацбанк повинен провести робочу зустріч з банкірами і колекторами», - підкреслила Е.Заковіч.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся