ua en ru

КНР скуповує інфраструктурні активи в Європі

Китай, який не поспішає з придбанням держоблігацій проблемних європейських країн, охоче вкладеться в інфраструктурні активи в регіоні, заявив міністр торгівлі КНР Чень Демін. Найбільш реальними виглядають перспективи китайських інвесторів у Великобританії, де суверенний фонд China Investment Corp (CIC) братиме участь в будівництві залізниці. Вже зараз на КНР доводиться 10% від всіх прямих іноземних інвестицій в Європу.

Вже наступного року Китай направить в Європу торгові і інвестиційні делегації, щоб обговорити можливі вкладення. "Деяким європейським країнам загрожує боргова криза, і вони мають намір конвертувати свої активи в готівку і хочуть, щоб іноземний капітал вклався в їхні підприємства. Ми уважно стежитимемо і просуватимемо такі ініціативи", - заявив Чень.

Експерти відзначають, що Китай не вперше позначив свої амбіції. "Але зараз вони прагнуть скористатися можливостями, відкритими борговою кризою. Багато урядів украй обмежені в тому, скільки вони можуть витратити або що продати, щоб стимулювати економічне зростання", - сказав економіст Capital Economics Марк Вільямс.

CIC, що керує 410 млрд дол., зацікавлений у вкладеннях в інфраструктуру європейських країн в партнерстві з місцевими інвесторами і владою, щоб стимулювати економічне зростання, написав в The Financial Times його глава Лоу Цзівей. Першим проектом обіцяє стати будівництво високошвидкісної залізниці, яка пов'яже Лондон з північчю Англії. Найближчим часом британська влада має намір залучити в нього 30 млрд фунтів (46,7 млрд дол.).

Китайська компанія COSCO ще півтора роки тому отримала на 35 років у своє керування Пірейський порт за 3,4 млрд євро (4,6 млрд дол.). Енергокомпанія Dongfang уклала угоду про партнерство у виробництві сонячної енергії з грецькою DTS, яке оцінюється в 2 млрд євро. Греція і інші країни, що отримали зовнішню допомогу, планують масштабні програми приватизації держактивів, які можуть зацікавити КНР.