ua en ru

Китайська компанія побудує канал, який з'єднує Тихий та Атлантичний океани, вартістю 40 млрд дол

Китайська компанія Nicaragua Canal Development Investment (NCDI) планує побудувати "дублер" Панамського каналу в Нікарагуа. Будівництво триватиме 11 років і обійдеться в 40 млрд дол., повідомляє РБК daily.

Фінальний план будівництва Нікарагуанського каналу може бути схвалений урядом країни вже до четверга, повідомило Associated Press. У разі успіху китайська NCDI отримає концесію на 100 років (за це протягом десяти років вона повинна заплатити 100 млн дол.). Остаточний план будівництва поки не представлений, однак найбільш перспективною вважається прокладка траси каналу по річці Сан-Хуан і її притоках, а також через озеро Нікарагуа. Новий канал буде більш ніж у три рази довше Панамського (81,6 км), який перетинає сушу в найвужчому місці Латинської Америки.

У 2012 р. нікарагуанський конгрес схвалив будівництво каналу, який, за їх підрахунками, повинен був обійтися в 30 млрд дол. Однак у червні 2013 р. Президент Даніель Ортега направив на розгляд чиновників пропозицію, згідно з якою проект подорожчав вже до 40 млрд дол. Підрядником замість спочатку узгоджених двох данських компаній вже значився китайський консорціум. Останній, до речі, викликає підозру у опозиції. Справа в тому, що директор NCDI очолює ще як мінімум 12 компаній. І нікарагуанці бояться, що уряд уплутують в угоду з підставними інвесторами, які просто перепродадуть право користування каналом.

До того ж виникає питання, як з урахуванням витрат на купівлю прав і витрат на будівництво NCDI сподівається вийти в плюс. Справа в тому, що щорічний прибуток Панамського каналу становить близько 1 млрд дол. А значить, про рентабельність Нікарагуанського каналу найближчим часом думати не доведеться. Крім того, наближається до завершення модернізація Панамського каналу. Він буде розширений і поглиблений, що дозволить збільшити його пропускну здатність у два рази. А це вже негативно позначиться на трафіку дублера. "40 млрд дол. - це надзвичайно велика сума. Нікарагуанський канал дуже довгий, його складно буде копати і утримувати. До того ж того обсягу трафіку, завдяки якому проект міг би окупитися, просто не існує", - цитує AP консультанта Едуардо Луго, який працював над розширенням Панамського каналу.

Читайте також: Китай планує вкласти 7,6 млрд дол. в будівництво дублера Панамського каналу