ua en ru

Який він, російський ринок планшетів

Що ж можна сказати про російському ринку планшетів? В цьому році по самому обережному прогнозом він повинен вийти на рівень 2,2 млн. пристроїв, тобто продажу у нас можуть зрости майже на 80 відсотків. При сприятливих умовах ринок може досягти позначки в 3 млн. штук. В якості основних драйверів зростання продажів мобільних ПК аналітики "новини Росії" журналу "Біржовий лідер" відзначили:

- росіяни вже оцінили зручності цього пристрою. Дійсно з планшетом зручно проводити час у дорозі і заповнювати вільний час, з нього ти можеш миттєво вийти в інтернет, бути завжди on-line і т. д. Три чверті користувачів стверджують, що після придбання планшета стали проводити набагато менше часу перед монітором свого настільного ПК;

- здешевлення технологій, як наслідок, зниження цін на планшети, додамо ще який-ніякий, але все ж зростання доходів росіян;

- поліпшення телекомунікаційної інфраструктури країни, поступове розгортання технологій високошвидкісної зв'язку та інтернет-доступу, в тому числі і за допомогою Wi-Fi. Так, за підсумками 2011 року широкосмуговий доступ в інтернет мали близько 39 відсотків російських домогосподарств, у Москві ця цифра досягла 80 відсотків домогосподарств. Очевидно, що все більше росіян переходять в "віртуальний" світ;

- модний аксесуар "креативного класу". Планшет став настільки модним, що, як жартують у нас, Держдепартамент США Apple попросив перенести терміни початку продажів в Росії нового iPad на пізніший час, щоб випадково не зірвати революцію голодуючого і страждає від тиранії російського народу. Адже головне призначення iPad у нас яка? Показати, що ти можеш дозволити собі iPad. І якщо у вас до сих пір немає iPad, то ви не в тренді, можна сказати, що життя прожите даремно.

У силу цього і багато чого іншого російський ринок планшетів сьогодні відрізняє:

- динамізм розвитку. Так, в 2011 році ринок планшетів у нас виріс майже в 3,7 рази, ці темпи зростання не можна назвати інакше як вражаючими. Зазначимо, що, заробивши в 2011 році близько 780 млн. дол., вітчизняний ринок планшетів практично зрівнявся з усім традиційним ринком моніторів (мільярд доларів). І це тільки початок. Якщо вірити аналітичної компанії ITResearch, наш ринок мобільних ПК протягом найближчих трьох років зросте до 10 млн. апаратів, а потім - і до 20 млн.;

- великий потенціал. Вітчизняний ринок планшетів все ще знаходиться в стадії формування. Так, в 2011 році в Росію офіційним шляхом надійшло понад 1,1 млн. планшетів і ще близько 200 тис. були росіянами ввезені неофіційно. Це означає одне - до насичення нашого ринку ще дуже далеко;

- хороші перспективи. Сьогодні вже абсолютно очевидно, що за планшетами майбутнє, причому не таке й далеке. Уже сьогодні користувачі ноутбуків відкладають їх оновлення на користь планшета.

Вважається, що в 2013 році світовий ринок цих гаджетів перевищить ринок настільних комп'ютерів. Значить, попит на планшети буде постійно зростати і в Росії. А якщо ще врахувати маржинальність планшетів, яка доходить до 50-60 відсотків (рентабельність при випуску iPad 2 становила 56%, а iPad 3 - 51%), тобто на порядок перевищує прибутковість виробництва ноутбуків, не кажучи вже про настільних комп'ютерах, то цей ринок є по-справжньому багатообіцяючим, та чого там - "золотим".

Хто ж ділить бурхливо зростаючий російський ринок планшетів? У чому сильні і слабкі сторони основних його гравців? Яку роль в просуванні планшетів до покупцям сьогодні грають маркетинг та реклама, на ці та інші питання відповіли експерти Академії Masterforex-V.