ua en ru

Кабмін пропонує Раді вдосконалити захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту

Кабмін пропонує Раді вдосконалити захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту Фото: Кабмін

Уряд має намір посилити захист вітчизняного товаровиробника від субсидованого імпорту

Кабінет міністрів України пропонує Верховній Раді України розглянути проект закону № 2517а "Про внесення змін до закону України "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту" (щодо вдосконалення деяких положень) від 21 серпня 2015 року. Проект цього закону вже опубліковано на офіційному сайті парламенту.

В пояснювальній записці до урядового законопроекту зазначено: "Метою проекту Закону є вдосконалення механізму проведення антисубсидиційних розслідувань та застосування компенсаційних заходів за результатами таких розслідувань, зокрема шляхом застосування міжнародних стандартів при захисті національного товаровиробника від проявів недобросовісної торговельної практики".

Крім того в документі вказано: "Основними завданнями цього законопроекту є врегулювання питання щодо: розрахунку вигоди, яка надається реципієнту; визначення видів субсидій відповідно до норм міжнародного права; удосконалення процедури отримання інформації в рамках проведення антисубсидиційного розслідування; розширення переліку факторів економічного характеру, що вивчаються в ході антисубсидиційного розслідування з метою встановлення факту заподіяння шкоди національному товаровиробникові".

Даний законопроект розроблено у зв'язку із необхідністю приведення норм чинного Закону України "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту" у відповідність до положень Угоди про субсидії і компенсаційні заходи від 15 квітня 1994 року.

Зокрема, зміни, що пропонуються внести у чинну редакцію закону "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту", стосуються наступних питань:

Виключення норм Закону, що не відповідають чинній редакції Угоди. (У зв'язку з цим проектом вносяться зміни до статей 1, 2, 7, 8, 9, 10, 15, 17, 19, 20, 26, 36 Закону);

Адресності субсидії. У чинній редакції Закону існує поділ на легітимні та нелегітимні субсидії. але з 01 сычня 2000 року стаття 8 Угоди, якою був передбачений такий поділ, втратила чинність. Зараз будь-яка субсидія дає підстави для застосування компенсаційних заходів. У зв'язку із зазначеним, у проекті Закону пропонується ввести поняття адресності субсидії, що повністю узгоджується із статтею 2 Угоди. (У зв'язку з цим проектом вноситься зміна до статті 7 Закону).

Розрахунку вигоди, що надається реципієнту. Так, наприклад, статтею 14 Угоди, зокрема визначено, що надання товарів чи послуг або придбання товарів чи послуг урядом не вважатиметься наданням вигоди, якщо тільки надання товарів чи послуг не здійснюється за винагороду меншу, ніж адекватна, або придбання не здійснюється за винагороду більшу, ніж адекватна. Положеннями Закону вищезазначені умови не вважаються вигодою. Таким чином, внесення зміни до статті 11 Закону дозволить удосконалити механізм розрахунку розміру вигоди.

Строків проведення антисубсидиційного розслідування. Проектом Закону пропонується привести строки проведення антисубсидиційного розслідування у відповідність до пункту 1 статті 11 Угоди, яким встановлено, що за винятком особливих випадків, розслідування повинні завершатися протягом одного року, і у будь-якому разі не більше, ніж через 18 місяців після їх порушення.

Крім того, деякі зміни будуть стосуватися термінології документа.

Нагадаємо, раніше Україна припинила імпорт електроенергії з РФ.