ua en ru

Ісландський лоукостер Wow Air вже з 2014 р. має намір здійснювати трансатлантичні перельоти

Ісландська лоу-кост авіакомпанія Wow Air вже з 2014 р. має намір здійснювати трансатлантичні перельоти з Рейк'явіка в Бостон і Нью-Йорк.

"Після цього залишається лише маленький крок до далекомагістральних маршрутатів начебто рейсів з Нью-Йорка до Берліна з проміжною посадкою в Рейк'явіку", - розповів засновник компанії Скулі Могенсен, зазначивши, що, таким чином, аеропорт ісландської столиці перетворюється для його компанії в базову майданчик - хаб.

На думку експертів, плани "ісландського мрійника" цілком реалістичні. "Ринок переживає зараз справжній бум, і той, хто піде в правильному напрямку, може домогтися дуже багато чого", - зазначив аналітик Bankhaus Lampe Себастіан Хайн, вказавши на те, що "великі авіакомпанії типу Lufthansa страждають зараз через збитки своїх підрозділів вантажоперевезень" . Тим часом зростання сегмента пасажирських перевезень залишається стабільним і потужним, але ж саме тільки на нього і націлені бюджетні оператори. "Завершення цього підйому поки не передбачається", - прогнозує Хайн.

Зараз багато невеликих аеропортів Європи мають запас потужностей. Щоб їх максимально завантажити, вони охоче йдуть на надання бюджетним операторам пільгових умов у тому, що стосується аеропортових зборів. У цьому зв'язку не дивно, що в останні роки лоукостери-лідери Ryanair і Easyjet відчувають з боку новачків ринку все більш сильну конкуренцію, пише Fankfurter Rundschau. У першу чергу це норвезький оператор Norwegian, який, маючи в своєму розпорядженні парк в 72 літаки, займає третє місце в бюджетному сегменті. До речі, на відміну від Ryanair і Easyjet норвежці віднедавна пропонують навіть далекомагістральні перельоти до Азії.

Так що, цілком ймовірно, досвід Norwegian з розвитку рейсів у віддалені регіони досить цікавий для Скулі Могенсен. Себастіан Хайн відноситься до далекомагістральних проектам лоукостерів скептично. "Свою перевагу у вигляді низьких витрат бюджетним операторам легше використовувати на близькомагістральних рейсах завдяки короткочасним стоянкам в аеропортах", - міркує експерт. Проте шанси на успіх у бюджетних компаній на далекомагістральних маршрутах, за його словами, все ж є.

Втім, справедливості заради треба відзначити, що у Wow Air у розпорядженні поки лише мінімальним парком літаків, маючи в лізингу всього чотири Airbus 320. Тому в планах Скулі Могенсен швидке збільшення кількості наявних лайнерів.

Зазначимо, компанія Wow Air була заснована рік тому.