ua en ru

Інтернет-економіка G20 до 2016 р. досягне 4,2 трлн дол, - дослідження

Інтернет-економіка G20 досягне до 2016 року 4,2 трлн дол, що майже вдвічі більше показника 2010 р., говориться в дослідженні The Boston Consulting Group (BCG). Найбільш привабливою Всесвітня павутина стане для жителів розвинених країн: 70% з них будуть користуватися Інтернетом, у тому числі робити покупки і спілкуватися в соцмережах. Компаніям слід якомога швидше адаптуватися до нової онлайн-реальності, що принесе їм значне зростання.

Згідно з розрахунками BCG, інтернет-економіка "двадцятки» виросте з 2,3 трлн дол (2010 р.) до 4,2 трлн до 2016 р. Такий підйом відбудеться завдяки активному зростанню числа користувачів Інтернету як в розвинених країнах, так і в тих, що розвиваються . У всьому світі майже половина населення стане користувачами Мережі: їх число зросте з 1,9 млрд до 3 млрд в 2016 р.

Найбільш вагомий внесок у зростання онлайн-економіки внесуть країни, що розвиваються. Якщо два роки тому на ринки, що розвиваються доводилося лише менше чверті обсягу всієї інтернет-економіки, то через чотири роки їх частка зросте до 34%. Це не дивно, так як до 2016 р. майже 70% користувачів Інтернету в G20 будуть з ринків, що розвиваються (у 2010 р. - 56%). Один лише Китай буде нараховувати близько 800 млн користувачів - приблизно стільки ж, скільки Франція, Німеччина, Індія, Японія, Великобританія і США, разом узяті.

В епоху нестабільності Всесвітня павутина стає життєво важливим джерелом економічного зростання, як для країн, так і для бізнесу. Вже в 2010 р. інтернет-економіка становила в країнах «двадцятки» 4,1% ВВП, або 2,3 трлн дол. Для порівняння, ВВП другої економіки в зоні євро, Франції, дорівнював тоді приблизно 2,1 трлн дол. У ряді розвинених країн цей показник досягав навіть 8% ВВП.

Для компаній значення Інтернету також зростає з кожним роком. Онлайн-продажі складуть в 2016 р. більше однієї п'ятої від роздрібних продажів у Великобританії та від 8 до 12% в інших розвинених країнах. Вже зараз багато користувачів вважають за краще купувати через Інтернет, оскільки це зручніше і дешевше. Згідно з даними британської компанії Kelkoo, європейці зробили в Мережі більше 20% всіх передріздвяних витрат в 2011 р. Варто також врахувати, що певний відсоток користувачів воліє спершу вивчити асортимент і характеристики товарів в Мережі, почитати про них відгуки, а потім придбати їх у звичайних магазинах. За даними BCG, в 2010 р. споживачі в країнах G20 в середньому витратили на товари, які вони раніше подивилися в Інтернеті, більше 1,3 трлн дол (7,8% всіх витрат).

«До 2016 р. роздрібні онлайн-продажі зростуть найбільше в країнах, що розвиваються - в три рази. В цілому ж в G20 вони досягнуть 2,1% від ВВП», - сказав Девід Дін, один з авторів дослідження і старший партнер BCG.

Компанії, що активно присутні в Інтернеті, ростуть швидше, ніж ті, які ігнорують Мережу, або ж використовують її дуже слабо. Згідно з опитуванням BCG, у США підприємства з середнім або високим рівнем присутності в Інтернеті очікують 17 -% зростання протягом наступних трьох років, тоді як інші компанії зростуть лише на 12%.